امیدوار باشید که AMG همچنان موتور ۸ سیلندر تولید می‌کند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- مرسدس اعلام کرد پیشرانه ۸ سیلندر AMG در مدل های جدید خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، مرسدس با حذف 4 سیلندر در پیشرانه های 8 سیلندر خود و تبدیل آنها به 4 سیلندر مخصوصا در مدل‌ های جدید C63 و GLC63 باعث نارضایتی علاقه‌مندان شد و نگرانی‌ ها درباره آینده بخش AMG کمپانی مرسدس کاملا قابل درک است. اما مطمئنا خوشحال خواهید شد اگر بشنوید موتور V-8 همچنان در برنامه‌ های مرسدس باقی می‌ماند. مرسدس تأیید کرده که مدل‌های هشت سیلندر بیشتری در راه هستند. اگرچه هویت خودروی بعدی محصول مرسدس که از موتور 4 لیتری استفاده خواهد کرد هنوز فاش نشده است اما احتمالاً این خودرو CLE63 خواهد بود.

رئیس روابط عمومی و ارتباطات محصولات مرسدس بنز در استرالیا به مجله CarSales گفت که در زمینه موتورهای V-8 هنوز چیز های بیشتری در راه است. او اضافه کرد: "ما محصولات جالب بیشتری در راه داریم. موتور V-8 همچنان بخشی از برنامه های ما است. بنابراین هنوز گزینه‌ های قابل توجهی برای جلب رضایت خریداران وجود دارند. اگر واقعاً یک AMG با موتور V-8 می‌خواهید، مطمئن باشید که ما یکی داریم. بله، این یک مدل دیگر غیر از مدل C63 است اما میخواهیم با سدان C63 فناوری های جدیدی را معرفی کنیم."

مرسدس بنز CLE که در واقع بازسازی مدل CLK است و نسخه‌ های کوپه و کروک کلاس C و کلاس E را با هم ترکیب می‌کند، حالا با موتوری بزرگتر از کلاس C ارائه خواهد شد.
مدل AMG CLE53 دارای یک موتور توربوشارژ 3 لیتری 6 سیلندر خطی است. مدل قدرتمندتر CLE63 به احتمال زیاد موتور V-8 خود را حفظ خواهد کرد.
اوایل امسال مجله معتبر Autocar به نقل از مقامات ارشد مرسدس گزارش داد که مدل های بالاتر محصولات مرسدس دارای پیشرانه 8 سیلندر از سری موتور های M177 با فناوری هایبرید ملایم یا همان نیمه هایبرید خواهند بود.

اما فقط پیشرانه 8 سیلندر جدید تنها برنامه اصلی مرسدس نیست، یا حداقل ما اینطور شنیده‌ایم. شایعه شده که مدل CLE63 قرار بود یک سیستم پلاگین هایبرید با موتور کوچکتر 2 لیتری 4 سیلندر داشته باشد، درست مثل C63.
اگر شما از طرفداران این عقیده هستید که "هیچ جایگزینی برای حجم موتور وجود ندارد"، دیدن این موضوع می‌توانست عجیب باشد.
مدل AMG 53 دارای یک موتور 6 سیلندر است، بنابراین قرار دادن یک موتور کوچکتر در مدل 63 منطقی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند باعث سردرگمی شود.

با وجود تغییرات احتمالی در سیستم پیشرانه در مراحل پایانی توسعه، مدل CLE63 همچنان قرار است تا قبل از پایان سال 2024 رونمایی شود. این مدل در هر دو سبک بدنه کوپه و کروک عرضه خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که نسل بعدی E63 با چه پیشرانه‌ای عرضه خواهد شد اما حدود یک سال پیش، مدیر عامل بخش AMG  اعلام کرد که این مدل دارای موتور V-8 نخواهد بود. احتمالاً یک سیستم پلاگین هایبرید با موتور 6 سیلندر خطی یا چیزی مشابه آن که قدرت بیشتری نسبت به CLE63 خواهد داشت. با این حال، داشتن یک موتور بنزینی کوچکتر ممکن است برای برخی خریداران جذاب نباشد.

بخش تیونینگ داخلی کمپانی مرسدس یعنی AMG سالها با تقویت موتور های 8 سیلندر V  شکل یا به اختصار V-8 در دنیا شناخته می‌شد. موتور هایی که قدرت و صدای آنها دوستداران خودرو را ترغیب میکرد برای هر چیزی که روی آن برند AMG حک شده باشد پول های کلان خرج کنند. اما با کم شدن حجم موتور ها و ورود تکنولوژی هایی مثل پیشرانه های الکتریکی، هایبرید، پلاگین هایبرید و حتی توربو ها و سوپرشارژر ها، دست AMG برای خلق شاهکار های گذشته خود کاملا بسته است‌. معلوم نیست ما و طرفداران خودرو های قدرتمند سنتی حجم بالا تا چه زمانی می‌توانیم برند هایی مثل AMG را در خاطر خود نگه داریم قبل از اینکه تغییرات صنعت خودرو باعث حذف این برند ها از صفحه روزگار شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ