ردیت به‌زودی قابلیت جست‌وجو با AI و ساب‌ردیت‌های پولی خواهد داشت

اقتصاد ایران: ظاهراً ردیت قصد دارد با ارائه‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی و چند قابلیت دیگر، روش‌های درآمدزایی جدیدی ایجاد کند.

ردیت که از آن به‌عنوان «صفحه‌ی اول اینترنت» یاد می‌شود، دومین گزارش مالی خود را پس‌از عرضه‌ی اولیه‌ی سهامش منتشر کرد. استیو هافمن، مدیرعامل این شرکت از تغییرات قابل‌توجهی در پلتفرم خود خبر داد. او می‌گوید ردیت تا اواخر سال جاری، آزمایش نمایش نتایج جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد.

هافمن در دومین گزارش سال مالی جاری ردیت گفت: «اواخر امسال، آزمایش صفحات جدید نتایج جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای خلاصه‌کردن و پیشنهاد محتوا آغاز خواهیم کرد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند با دقت بیشتری میان محصولات، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌ها جستجو کنند و علاوه‌بر این به کشف جوامع جدید در ردیت کمک خواهد کرد.» هافمن تاریخ دقیق شروع آزمایشی ویژگی نمایش نتایج جستجو با هوش مصنوعی را اعلام نکرد، اما گفت در این مسیر از مدل‌های داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل ردیت خاطرنشان کرد جستجو در این پلتفرم از مدت‌ها قبل تاکنون بدون تغییر مانده است اما این بخش فرصت بسیار خوبی برای جذب کاربران جدید محسوب می‌شود. او همچنین گفت که جستجو می‌تواند روزی به منبع درآمد تبلیغاتی مهمی برای شرکت متبوعش تبدیل شود.

هافمن به منابع درآمدزایی غیرتبلیغاتی ردیت نیز اشاره کرد. طبق ادعای مدیرعامل ردیت، این پلتفرم احتمالاً با ارائه‌ی اشتراک پولی ماهانه برای برخی از ساب‌ردیت‌ها (Subreddits) و ارائه‌ی ویژگی‌های جدید، کسب درآمد خواهد کرد. هافمن گفت: «فکر می‌کنم نسخه‌ی رایگان کنونی ردیت همچنان به همان شکلی که بوده است، به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود، اما اکنون می‌خواهیم ویژگی‌های جدید، انواع تازه‌ای از ساب‌ردیت‌ها و محتوای اختصاصی یا بخش‌های خصوصی را نیز ارائه دهیم.»

سخنگوی ردیت از توضیح بیشتر درمورد اظهارات هافمن خودداری کرد، اما کاملاً واضح به‌نظر می‌رسد که این شرکت از زمان عرضه‌ی اولیه‌ی سهامش در اوایل سال جاری، به‌دنبال راه‌های جدیدی برای گسترش کسب‌و‌کار خود بوده است. ردیت با گوگل و OpenAI قراردادهای مجوز چند میلیون دلاری منعقد کرده و موتورهای جستجویی که هزینه‌ی این شرکت را پرداخت نمی‌کنند، مسدود کرده است.

مقالات مرتبط:
  • «صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد
  • انقلاب ردیت؛ وقتی هزاران ساب‌ردیت برای تغییر هم‌صدا می‌شوند

هافمن گفت: «برخی از شرکت‌های بزرگ درمورد استفاده از محتوای ردیت شفاف عمل نکرده‌اند و در چنین مواردی، برای محافظت از محتوای پلتفرم و حریم خصوصی کاربران، دسترسی آن‌ها را مسدود می‌کنیم. ما می‌خواهیم بدانیم داده‌های ردیت به کجا می‌روند و برای چه اهدافی استفاده می‌شوند.»

تحولات اخیر ردیت نشان می‌دهد که این پلتفرم سعی دارد تجربه‌ی کاربری را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود ببخشد و با مدل‌های درآمدزایی جدید، به رشد خود ادامه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ