از دزفول تا پاریس؛ نان کارگری و فینال المپیک + عکس

اقتصاد ایران: سعید اسماعیلی که شب گذشته به فینال المپیک رسید، دو سال قبل به تسنیم از رویایش گفته بود که امشب در آستانه محقق شدن است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در یک شب دو فینال و یک طلا برای کشتی فرنگی؛ این بود شبِ رویایی تیم حسن رنگرز در پاریس. قبل از آنکه محمدهادی ساروی بتواند آرتور الکسانیان را شکست دهد، تیم ملی ایران در دو وزن 67 و 87 کیلوگرم فینالیست شده بود.

سعید اسماعیلی و علیرضا مُهمدی؛ هر دو از خوزستان. سعید اسماعیلی دو سال قبل، درست در همین روزها کشتی‌گیران آمریکا، ژاپن، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را برد و قهرمان جوانان جهان شد. خبرنگار تسنیم همان وقت گفت‎‌وگویی با این کشتی‌گیر مستعد و فوق‌العاده داشت که از سختی‌های زندگی‌اش و اینکه چطور خودش را در کشتی حفظ کرده، گفت.

المپیک 2024 پاریس , کشتی فرنگی ,

او برای آنکه بتواند هزینه‌های ورزش قهرمانی‌اش را تامین کند، همراه با مربی‌اش کارگری می‌کرد اما همان زمان به المپیک پاریس فکر می‌کرد و گفته بود که می‌خواهد مدال بزرگسالان جهان را گرفته و سپس در المپیک پاریس طلایی شود.

سعید اسماعیلی، قهرمان دزفولی با نان کارگری امشب شب باشکوهی را در پاریس برای خودش، برای خانواده‌اش، برای دزفول، برای خوزستان و برای ایران رقم خواهد زد. این رویای سالها قبل سعید است که امشب محقق خواهد شد؛ البته او مصاف سختی با پرویز نصیبوف اوکراینی برای طلا خواهد داشت، اما اگر همان سعیدِ نترس، جسور و جنگنده کشتی‌های قبلش باشد، طلا در مشت اوست.

اگر اشتباه تداخل دارویی پیش نمی‌آمد او سال گذشته را با طلای بازی‌های آسیایی پشت سر می‌گذاشت. قهرمان جام تختی سال قبلترش که در فینالش دانیال سهرابی را 8-صفر کرد و شاید اگر مصاف انتخابی با محمدرضا گرایی یک سال جلو می‌افتاد، حتی مسابقات جهانی 2023 بلگراد را هم می‌توانست تجربه کند.

او از بازگشت به تشک از بهمن‌ماه سال گذشته، ابتدا قهرمان تورنمنت وهبی‌امره ترکیه شد و سپس قهرمان آسیا تا به مبارزه انتخابی با قهرمان المپیک برسد.

همراه با محمدرضا گرایی به تورنمنت بوداپست اعزام شد و علاوه بر نمایشی فوق‌العاده مقابل حریفان خارجی، محمدرضا گرایی را در دو کشتی انتخابی شکست داد و دوبنده تیم ملی را از آن خود کرد.

او امشب علاوه بر تاریخ‌سازی برای کشتی خوزستان که طلای المپیک ندارد، می‌تواند طلای المپیک قبلی محمدرضا گرایی را تکرار کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ