اعتراض هزاران نفر علیه راست‌گراها در انگلیس

اقتصاد ایران: در حالی که اعتراضات خشونت بار ضد مهاجرتی بیش از یک هفته است در سراسر انگلیس گسترش می‌یابد شب گذشته هزاران نفر در اعتراض به این خشونت‌ها و ناآرامی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، هزاران نفر در اعتراض به خشونت ها و ناآرامی های راستگرایان افراطی در بریتانیا تظاهرات کردند. معترضان شامگاه چهارشنبه در چندین شهر در سراسر این کشور از جمله لندن، شفیلد، بریستول و برایتون علیه نژادپرستی و نفرت به خیابان ها آمدند. خبرگزاری بریتانیایی پی ای گزارش داد که صدها نفر در لیورپول برای حفاظت از یک مرکز پناهجویان تجمع کردند.

بیش از یک هفته است که ناآرامی ها و خشونت های گسترده ای بعد از حمله با سلاح سرد در این کشور در انگلیس ادامه دارد. در روزهای اخیر، آشوبگران به نیروهای امنیتی، محل اسکان پناهجویان و مساجد حمله کرده اند. خودروها و ساختمان ها به آتش کشیده شد.

شب البته عمدتا ضد تظاهرات کنندگان بودند که به طور مسالمت آمیز گرد هم آمدند. روی پوسترها و تابلوهایی که در دست معترضان بود نوشته شده بود مثلاً "جایی برای نفرت نیست" یا "راست افراطی را متوقف کنید". به گزارش PA، در بیرمنگام، مردم در مقابل یک مرکز مشاوره تجمع کردند و علیه اسلام هراسی اعتراض کردند.

"ایوت کوپر"، وزیر کشور انگلیس و همچنین پادشاه چارلز سوم از تلاش های پلیس که هزاران نیرو را برای مقابله با ناآرامی ها مستقر کرده بود، تشکر کرد. نیروهای پلیس انتظار داشتند حدود 100 شورش در سراسر کشور رخ دهد، اما معلوم شد که این شورش ها کمتر از حد انتظار بوده است.

PA گزارش داد که در برایتون، افسران پلیس مجبور شدند راه برخی از تظاهرکنندگان راستگرای افراطی را از جمعیت ضد تظاهرکنندگان جدا کنند. شامگاه چهارشنبه نیز چند نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.

پس از حوادث خشونت آمیز آخر هفته، شورش ها کمی آرام شده است. اما بسیاری معتقدند که این آرامش قبل از طوفان بعدی است.

این ناآرامی ها پس از آن آغاز شد که دوشنبه گذشته یک جوان 17 ساله در یک مراسم در شهر ساحلی ساوتپورت در شمال انگلیس سه دختر را کشت و ده کودک را با چاقو به شدت مجروح کرد. سپس گزارشی دروغ در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این حمله یک پناهجوی به زعم غربی ها اسلام گرای افراطی است. در واقع، این مرد در ولز به دنیا آمد، والدینش مسیحی هستند و اهل رواندا هستند.

کایر استارمر هم پس از نشست تیم ملی بحران از سرکوب سختی علیه معترضان خبر داده بود. وی به خبرنگاران گفت که انتظار دارد در این هفته "محکومیت قابل توجهی" برای شورشیان صورت گیرد. به گفته وی این باید یک پیام قدرتمند برای هر کسی که مستقیم یا آنلاین در این اعتراضات شرکت می کند ارسال کند که ظرف یک هفته پاسخگو خواهد بود.

اولین احکام علیه معترضان اعلام شده است. دادگاه تاج و تخت لیورپول حکم داد مردی 58 ساله به سه سال زندان محکوم شده است. این مرد در شورش های شهر ساوث پورت در شمال غربی انگلیس شرکت کرد و با مشت به صورت یک افسر پلیس کوبید. یک جوان 29 ساله به دلیل آتش زدن خودروی پلیس در جریان ناآرامی‌های لیورپول به دو سال و نیم زندان محکوم شد. مرد 41 ساله‌ای که در ناآرامی های لیورپول نیز شرکت داشته و به افسران پلیس توهین کرده نیز باید 20 ماه پشت میله های زندان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ