مرسدس‌بنز در سال ۲۰۲۳ بیش‌از ۱٫۶ میلیون قطعه جعلی کشف و ضبط کرد

اقتصاد ایران: مرسدس بنز به‌همراه مجریان قانون، توانستند بیش از ۱٫۶ میلیون قطعه‌ی تقلبی را در سال ۲۰۲۳ کشف و ضبط کنند.

رقابت مرسدس بنز با آئودی و بی‌ام‌و در مقایسه با جنگی که این شرکت علیه تولیدکنندگان لوازم تقلبی راه انداخته است، تقریباً دوستانه به‌نظر می‌رسد. بنابر بیانیه رسمی شرکت مرسدس بنز، این شرکت درحال همکاری با مجریان قانون برای نابودی قطعات تقلبی است. این شرکت اعلام کرد که مقامات در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱٫۶ میلیون قطعه‌ی تقلبی را توقیف کرده‌اند.

کالاهای تقلبی، باعث کاهش درآمد و آسیب به وجهه‌ی برندهای مشهور می‌شوند. مرسدس‌ بنز در این مورد می‌گوید: «شخصی که با یک کمربند تقلبی در خیابانی قدم می‌زند، زندگی فرد دیگری را به خطر نمی‌اندازد. اما شخصی که در یک بزرگراه شلوغ با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت با لنت‌های ترمز تقلبی حرکت می‌کند، اگر به یک مینی‌ون خانوادگی برخورد کند، می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.»

رناتا جونگو برونگر، عضو هیئت‌مدیره‌ی مرسدس بنز می‌گوید: «صنعت تولید کالاهای تقلبی، سودهای هنگفتی ایجاد می‌کند و به‌همراه آن، ساختارهای مجرمانه‌ی سازمان‌یافته‌ای نیز شکل می‌گیرد. این صنعت، ایمنی جاده‌ها را به‌خطر می‌اندازد و برای محیط زیست، دستمزد عادلانه و ایمنی در انجام شغل اهمیتی قائل نیست و هیچ‌گونه کنترل کیفیتی نیز وجود ندارد. بااین‌حال، ردیابی محموله‌های قطعات تقلبی، کار بسیار دشواری است؛ حتی گاهی تشخیص کالای تقلبی از کالای اصل نیز می‌تواند گیج‌کننده باشد.»

مرسدس بنز خاطرنشان کرد که مقامات در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۴۰ عملیات بازرسی در سراسر جهان انجام داده‌اند؛ یعنی میانگین حدود دو عملیات بازرسی در روز و افزایش ۲۰ درصدی نسبت‌به سال ۲۰۲۲. اکثر این محموله‌های تقلبی شامل قطعات سیستم ترمز، چرخ‌ها، قطعات سیستم فرمان و پنل‌های بدنه می‌شوند که پس از توقیف آن‌ها، نابود شده‌اند.

مقالات مرتبط
  • مرسدس‌بنز با همکاری استارباکس، در آمریکا ایستگاه‌های ۴۰۰ کیلوواتی شارژ خودرو برقی راه‌اندازی می‌کند
  • با خاموشی زودهنگام موتور، مرسدس به‌صورت از راه دور ابرخودرو AMG One را غیرفعال می‌کند

بر اساس گفته‌های این خودرو ساز آلمانی، مشتریان می‌توانند چند گام ساده برای جلوگیری از خرید قطعات تقلبی انجام دهند. مرسدس می‌گوید: «به آنچه می‌خرید، به‌خصوص اگر قطعات را به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهید، دقیق نگاه کنید. قیمت‌های پایین‌تر، ناهنجاری در کیفیت محصول یا فروش از طریق منابع آنلاین مشکوک، خط قرمزهای خرید قطعات هستند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ