اولین تصادف منجر به مرگ سایبرتراک رقم خورد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- گزارش شده است که تصادف و آتش‌سوزی خودروی سایبرتراک در یک سانحه منجر به مرگ یک نفر شده است و مقامات فدرال آمریکا در حال بررسی این حادثه هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یک دستگاه تسلا سایبرتراک از جاده‌ای در ایالت تگزاس آمریکا منحرف شده و در یک آبراه افتاده و در آتش سوخت که منجر به کشته شدن راننده آن که هویتش هنوز شناسایی نشده است، شد.

به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد این اولین مورد مرگ و میر ناشی از تصادف این وانت الکتریکی جدید تسلا باشد. بنابراین اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراهی آمریکا تحقیقاتی را درباره آن آغاز کرده است.

مشخص نیست که چه چیزی باعث این حادثه شده است، اما هرچه هست گویا به سیستم خودران تسلا مربوط نمی‌شود، زیرا سایبرتراک هنوز این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند.

تصاویری از صحنه تصادف نشان می‌دهد که این خودرو تقریباً به طور کامل در آتش سوخته که همین منجر به عدم توانایی مبنی بر شناسایی راننده خودرو تاکنون شده است.

اولین تصادف گزارش شده سایبرتراک در اواخر سال گذشته اتفاق افتاد که غیر جرحی بود و و خسارت کمی از آن گزارش شد.

تسلا می‌گوید در حال حاضر حدود 15000 سایبرتراک فروخته شده است، بنابراین تعداد گزارش‌های تصادفات آن نیز اخیرا افزایش یافته است.

شرکت تسلا تاکنون چهار فراخوان برای این خودرو صادر کرده است، از جمله یکی که برای مشکل احتمال گیر کردن پدال گاز صادر شده است.

سایبرتراک از زمان عرضه در نوامبر 2023 به دلیل کیفیت ساخت ضعیف، عملکرد نادرست و تصمیمات طراحی عجیب و غریب مانند طراحی خشن و زاویه‌دار و تیز بدنه که برای کودکان و دیگران غیر ایمن تلقی می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

این خودرو همچنین به دلیل مشکل گیر افتادن در آن در مواقع سانحه و عملکرد نامطلوب در خارج از جاده مورد انتقاد قرار گرفته استو مثلا در یک مورد، سایبرتراک توسط یک خودروی از رده خارج سیتروئن C15 شکست داده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ