اذعان صهیونیست‌ها به عدم آمادگی برای ورود به جنگ گسترده

اقتصاد ایران: رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل به این نتیجه رسیده در سایه تلفات سنگین ارتش در غزه و با توجه به سطح آمادگی بالای حزب‌الله، ورود به جنگی گسترده اصلا به نفع تل‌آویو نیست و آمادگی آن را ندارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که کابینه و ارتش رژیم اشغالگر مدعی آمادگی برای مقابله با پاسخ ایران و مقاومت به جنایت‌های تروریستی این رژیم هستند، منابع عبری گزارش دادند که اسرائیل آمادگی ورود به جنگی بزرگ را ندارد و مقامات سیاسی در این زمینه توصیه‌هایی به سران نظامی کرده‌اند.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در گزارشی به این منظور اعلام کرد: سران سیاسی اسرائیل به سران امنیتی و نظامی توصیه می‌کنند که سعی داشته باشند اوضاع را تا حد یک جنگ همه جانبه پیش نبرند.

این رسانه صهیونیستی افزود: ارزیابی‌های اسرائیل حاکی از آن است که در بحبوحه تلفات ارتش در غزه و کمبود سلاح و در شرایطی که حزب الله آمادگی بالایی دارد، اکنون زمان ورود اسرائیل به یک جنگ همه جانبه نیست.

این رسانه عبری تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها بسیار نگران هستند، هیچ یک از مقامات برای اطمینان دادن به اسرائیلی‌ها درباره وضعیت کنونی حاضر نشده‌اند و هیچکس نمی‌گوید که قرار است کار به کجا بکشد.

اسرائیل هیوم ادامه داد: یک هفته و دو روز از ترور فواد شکر، فرمانده حزب الله در بیروت و همچنین ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران می‌گذرد و اسرائیل همچنان در انتظار و نگرانی به سر می‌برد. همچنین دستگاه امنیتی اسرائیل با معضل بزرگی جهت مقابله با پاسخ ایران و حزب الله دست و پنجه نرم می‌کند و همین وضعیت انتظار و ترسی که اسرائیلی‌ها دارند، بخشی از پاسخ حزب الله و ایران به اسرائیل است.

در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است: در سطح داخلی نگرانی شدیدی بر افکار عمومی سایه افکنده؛ به ویژه اینکه مقامات اسرائیلی هیچ پیامی برای اطمینان دادن به شهرک نشینان نفرستادند. دستورالعملی که سطح سیاسی به سطح نظامی اسرائیل داده، این است که سعی کنیم کار به جنگ همه جانبه نکشد.

این روزنامه عبری افزود: وضعیت ارتش اسرائیل بعد از 10 ماه درگیری با 700 کشته و هزاران زخمی اصلاً خوب نیست. وضعیت تسلیحاتی اسرائیل هم تعریفی ندارد و بنابراین نخبگان سیاسی و امنیتی معتقدند که اکنون زمان ایده‌آلی برای رفع تهدید در جبهه شمالی نیست.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه آمریکا تحت هیچ شرایطی از یک جنگ گسترده حمایت نمی‌کند، گزارش دادند: اکنون کمتر از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و بنابراین ایالات متحده هرگز خواستار ورود به یک جنگ منطقه‌ای نیست.

همچنین روزنامه آمریکایی پولیتیکو اعلام کرد که خستگی و ناامیدی در صفوف ارتش اسرائیل ممکن است مانع مقابله با پاسخ ایران و حزب الله شود.

در همین زمینه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم اشغالگر و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» با انتقاد از وضعیت متشنج جامعه صهیونیستی و سردرگمی کابینه و ارتش این رژیم اعلام کرد: ما 10 ماه است که درگیر یک جنگ فرسایشی هستیم و این به منافع اسرائیل آسیب می‌زند.

وی افزود: اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای مقابله با ایران ندارد و بنیامین نتانیاهو تنها به بقای کابینه خودش فکر می‌کند.

لیبرمن تاکید کرد: ترس و انتظار اسرائیلی‌ها برای عملیات انتقام جویانه ایران و حزب الله و اظهارات مکرر درباره تشدید تنش‌ها و ضرورت آماده باش و هوشیاری، به خودی خود دستاوردی برای ایرانی‌ها، حزب الله و سایر متحدان آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ