کمپانی Dodge قیمت مدل های برقی سری Charger را اعلام کرد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- آیا ماشین های عضلانی الکتریکی نظر خریداران را جلب می‌کنند یا باعث ضرر های جبران ناپذیری به کمپانی اصیل آمریکا خواهند شد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، به زودی و با شروع تولید اولین سری ماشین های عضلانی یا ماسل‌کار های برقی، کمپانی Dodge قیمت‌ گذاری برای خودروی الکتریکی بحث‌ برانگیز Charger Daytona را تأیید کرد و مطمئن باشید طرفداران خودرو های عضلانی از این موضوع خوششان نخواهد آمد. قیمت مدل 2024 Charger Daytona R/T از 61.95 دلار آمریکا شروع می‌شود، در حالی که مدل Scat Pack با قیمت 75.185 دلار عرضه خواهد شد.

مدل Charger Daytona R/T به صورت استاندارد با بسته ارتقاء Direct Connection Stage 1 عرضه خواهد شد که خروجی آن 496 اسب‌بخار قدرت و 548 نیوتون‌متر گشتاور از موتور های الکتریکی روی محور های جلو و عقب خواهد بود. مدل Scat Pack با بسته Stage 2 به صورت استاندارد عرضه می‌شود که خروجی آن 670 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتون‌متر گشتاور است.

هر دو مدل Charger Daytona واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی 7500 دلاری در صورت اجاره خواهند بود اما اینطور به نظر می‌رسد که Charger Daytona استاندارد های اداره فدرال آمریکا برای دریافت اعتبار مالیاتی کامل در صورت خرید را برآورده نمی‌کند.
هنوز مشخص نیست که برای خریداران اقساطی این خودرو چه اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود.
با نگاهی به قیمت ها می‌توان گفت که در هر صورت هر دو نسخه Charger Daytona بسیار گران هستند.
البته نسل های قبلی و احتراقی این خودرو ها نسبت به رقبای اروپایی قیمت بسیار پایین‌تری داشتند‌. برای مثال قیمت Challenger R/T مدل 2023 حدود 43.245 دلار بود، در حالی که مدل R/T Scat Pack حدود 50.860 دلار هزینه داشت.  حتی قیمت آخرین مدل‌ های سری Challenger Hellcat و SRT Hellcat Jailbreak از 72.890 دلار شروع می‌شد.

با مقایسه مدل‌ های جدید Charger Daytona برقی با مدل های بنزینی قبلی باید گفت مدل های برقی جدید بسیار مدرن‌تر ، مجهزتر و صدالبته قدرتمندتر از نسل قبلی بنزینی هستند.

با توجه به اینکه هر دو مدل Charger Daytona در زمان عرضه شامل بسته ارتقاء Direct Connection هستند، این سوال پیش می‌آید که آیا مدل‌های ارزان‌تر و کم‌قدرت‌تر در آینده تولید خواهند شد یا خیر.
مدل Scat Pack همچنین با بسته Track  استاندارد برای پیست مسابقه عرضه می‌شود که شامل ترمز های ثابت پیستونی Brembo، دمپر های تطبیقی، صندلی‌ های ارتقاء یافته و یک ضبط کننده داده‌ های ویدئویی است که می‌تواند اطلاعات و تصاویر کامل هر دو مسیر جاده‌ای و درگ را ضبط کند.


در آخر باز هم برمیگردیم به سوالات همیشگی که چند سالی است هم فکر خودروسازان و هم خریداران را به خود مشغول کرده است. آیا نسخه های برقی خودرو های با اصالت بنزینی نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند و یا کمپانی ها را وارد بحران های مالی کرده و به مرز ورشکستگی می‌کشانند؟ آیا خودرو های عضلانی و با اصالت آمریکایی که همیشه طرفداران سرسخت خود را داشته و هنوز هم دارند انتخاب خوبی برای تولید نسخه های الکتریکی بودند؟ آیا همین خریداران و طرفداران سرسخت ماشین های عضلانی با تولید نسخه های برقی کنار می‌آیند یا پول خود را برای محصولات شرکت های دیگر خرج می‌کنند؟
مسلما برای مشخص شدن نتیجه چاره‌ای جز انتظار نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ