مهاجرت فعالان حوزه بهداشت و درمان زنگ خطری برای کشور

اقتصاد ایران: زاهدان_ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهاجرت فعالان حوزه بهداشت و درمان را زنگ خطر دانست و از مهاجرت سالانه قریب به ۱۰ هزار نفر از فعالان جامعه پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری صبح امروز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، گفت: در سه سال گذشته براساس آمار و اطلاعات موجود، سالانه ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از داروساز تا پرستار و دکترهای علمی، متخصصی و فوق تخصص و غیره از کشور خارج می‌شوند که عمده آنها به دلایل وضعیت اقتصادی و عدم رضایتمندی اقدام به این کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه بهداشت و درمان با گرفتن گواهینامه «گود ایتندینگ» به راحتی اقدام به مهاجرت می‌کنند و کسی که میزان تعهد خدمتش را در کشور انجام داده باشد، مشکلی برای مهاجرت ندارد و کسی نیز نمی‌تواند مانع از اقدامش برای خروج از کشور شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان مهاجرت در سال‌های اخیر به حدود ۱۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده که این آمار خود زنگ خطری برای حوزه بهداشت و درمان و در کل سلامت مردم جامعه است.

وی بیان کرد: در گذشته مهاجرت این گروه به راحتی نبود ولی در حال حاضر در خارج از کشور فرش قرمز برای فعالان این حوزه پهن و پزشکان بعد از مهاجرت به راحتی به طبابت و سایر افراد نیز حوزه تخصصی خود به فعالیت می‌پردازند و مشکلی نخواهند داشت.

شهریاری ابراز افزود: دولت چهاردهم باید برنامه‌های ویژه ای در این حوزه اجرا کند تا ضمن حمایت از فعالان حوزه بهداشت و درمان، از مهاجرت این قشر نیز کاسته شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حوزه شیر خشک و دارو مشکلاتی در کشور وجود دارد و با ارز ۴۵ هزار تومانی خرید تجهیزات برای بخش دولتی و بخش خصوصی خیلی دشوار است.

شایان ذکر است در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ