تداوم تعطیلی بندر مسافری بندر شهید حقانی

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: ترددهای بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به هلت شرایط نامساعد جوی همچنان تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ادیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این شرایط با توجه به بدی آب و هوا از ساعت ۱۲ روز گذشته به وجود آمده و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: عصر گذشته برای مدت کوتاهی شرایط برای تردد برخی شناورها مساعد شد که کار تردد روال معمول را در پیش گرفت اما مجدداً شرایط به حالت طوفانی برگشت و بندرگاه تعطیل شد.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور با تاکید بر اینکه به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابه‌جایی مسافران از این بندر مجدداً آغاز می‌شود، ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

ادیمی با اشاره به اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناورهای کلاس مختلف تأثیرگذار است، اضافه کرد: شناورهای کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناورهای کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: شناورهای کلاس B نیز قادر به دریا روی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.

وی در انتها نیز با توصیه به همه شهروندان و گردشگران به منظور عدم استفاده از شناورهای غیرمجاز، تاکید کرد: میدان دید افقی نیز فاکتور مهم دیگری برای تعیین امکان ترددهای مسافری در بزرگترین بندر مسافری کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ