ضرورت توسعه آبزی پروری دریایی در گیلان

اقتصاد ایران: رشت _ مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه آبزی پروری دریایی در گیلان توسعه می‌یابد، گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در دریای خزر مشغول هستند.

رضا عباسپور نادری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت و برنامه ریزی گاهشمار صید و صیادی ماهیان استخوانی در شیلات در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خزر به لحاظ زیست بوم و شرایط ویژه بوم شناختی از نظر زیستی و بیولوژیک دارای اهمیت ویژه است، گفت: صیانت از دریای خزر نیازمند اجرای سیاست‌های کارشناسی و همچنین مدیریت و تدوین سیاست‌های کلان برای بهره برداری پایدار از این پهنه آبی است.

عباسپور نادری با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال جامعه صیادی بیان کرد: اشتغالزایی در پهنه آبی خزر یک ظرفیت بزرگ برای ارزشمند است.

وی از تکثیر ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد و افزود: با مدیریت و برنامه ریزی اصولی در این بخش، ماهیان استخوانی در دریای خزر تکثیر می‌شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رهاسازی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کشور خبر داد و بیان کرد: بخش اعظم رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی گیلان و دریای خزر صورت گرفت.

عباسپور نادری با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزی در کشور و به ویژه گیلان اضافه کرد: ذخایر آبزیان با مشارکت بهره برداران این حوزه محقق می‌شود.

به گفته وی، رهاسازی بچه ماهی با مشارکت پره های صیادی و بهره برداران مقدمات ماهی گیری مسوولانه را فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به شرایط زیست محیطی خزر و گیلان بیان کرد: رودخانه‌های گیلان به جهت زیستگاه بزرگ آبزیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند حفاظت و حراست ویژه هستند.

عباسپور نادری با بیان اینکه رودخانه‌ها محل اصلی تولید مثل و تکثیر ماهیان استخوانی هستند، گفت: به منظور حفظ زیستگاه آبزیان، رودخانه‌های سبز در گیلان شناسایی شده است.

وی از اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در دریای خزر خبر داد و افزود: سه برابر این رقم در زنجیره‌ها و حلقه‌های بعدی با صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از فرصت‌های گردشگری در حوزه آبی بیان کرد: منابع آبی گیلان از جمله خزر فرشت بزرگی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی فراهم کرده است.

عباسپور نادری با بیان اینکه آبزی پروری دریایی در گیلان توسعه می‌یابد، گفت: پرورش ماهیان دریایی در قفس در راستای توسعه فعالیت دریایی صورت می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ