همراهی خبرنگاران در مسیر پیشرفت اردبیل دلگرم‌کننده بود

اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در این ۳۵ ماه همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر توسعه و پیشرفت استان بزرگترین دلگرمی و همراهی برای مسئولان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در مجتمع فدک اردبیل، اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت حقیقی ما نیازمند فهم مشترک همراه با اجماع عقلانی هستیم تا بتوانیم در مسیر سرنوشت مشترک گام‌های مؤثری را برداریم.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در این اجماع و فهم مشترک برای رسیدن به پیشرفت و توسعه یاریگر و همراه مسئولان دلسوز بودند و سعی آنها بر این بوده تا موانع و مشکلات را بازگو و مطالبات مردم را بیان کنند.

استاندار اردبیل گفت: نباید در رسیدن به بهترین جایگاه به شکل منفرد و از هم گسیخته عمل کنیم بلکه بهتر است قاعده همفکری و تعامل را در انجام بهتر امور و رسیدن به یک سرنوشت مناسب و شایسته مشترک مورد توجه و مد نظر قرار دهیم.

عاملی مسئولیت خبرنگاران را در عرصه انجام وظایف خطیر آگاهانه و متعهدانه یادآور شد و افزود: هنوز برخی‌ها به این فهم مشترک و اجماع جمعی تردید دارند و نمی‌خواهند باور کنند که این امر زمینه ساز پیشرفت و توسعه همه‌جانبه خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از پنج تا ۶ دهه است که در این کشور برای حل مشکلات مسکن و تورم مباحث و موضوعات مختلفی مطرح می‌شود اما هنوز در حل آن موفقیتی شایسته به دست نیامده در حالی که با همفکری و هدف‌گذاری مناسب می‌توانستیم در سال‌های گذشته در این زمینه موفق عمل کنیم.

عاملی اضافه کرد: در ۳۵ ماه خادمی مردم استان در استانداری سعی ما بر ترسیم مسیر توسعه و پیشرفت استان همراه با همدلی و همراهی همه‌جانبه بوده تا در قالب گفتمان توسعه استان و پیشرفت همه‌جانبه با تکمیل زنجیره مؤثر در این بخش بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

۱۲ درصد بیمه‌شده‌ها در دولت سیزدهم ثبت شده است

استاندار اردبیل به حل معضل اقتصادی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در گام نخست باید زیرساخت‌ها و موانع پیش رو را در این حوزه رفع کنیم که عمده این زیرساخت‌ها شامل آب، برق، گاز، شبکه ریلی و هوایی بوده است.

عاملی یادآور شد: ما برای حل مشکلات زیرساختی استان برنامه متنوعی را انجام دادیم تا کمبود برق، آب، گاز و راه مواصلاتی ایمن را برطرف و مردم استان را به یک توانمندی در این بخش تبدیل کنیم.

وی ارتقای تولید ناخالص استان در کنار تنوع بخشی به تولید کالا و خدمات را یادآور شد و تصریح کرد: افزایش تولید یک میلیون تنی محصولات کشاورزی با راه‌اندازی پایاب سدها جز برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است که بخشی از این طرح‌ها به سرانجام رسیده است.

عاملی گفت: در بخش گردشگری ضرورت دارد تا زیرساخت اقامتی و پذیرایی استان برای حضور گردشگران داخلی و خارجی مهیا شود که رویداد ۲۰۲۳ فرصتی را در این زمینه فراهم کرد تا بخشی از نارسایی‌ها رفع شود.

وی افزود: از ۱۲۵ هزار بیمه‌شده استان در بخش بیمه اجباری کارفرمایی ۱۲ درصد کل بیمه‌شده‌ها در دولت سیزدهم ثبت اطلاعات شدند که ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می‌شود.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: در تولید مسکن نیز برای مهار دغدغه‌ها در این بخش و حل موانع ۱۰۰ هزار اجاره‌نشین استان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن شروع شده و در کنار آن ساخت و ساز واحدهای مسکونی بخش خصوصی را نیز شاهد هستیم.

رئیس شورای اداری استان به کمبود یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی و ۲ هزار کلاس درس اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه سلامت ما شرمنده مردم هستیم چرا که هنوز نتوانستیم کمبود تخت بیمارستانی را با راه‌اندازی بیمارستان نجف‌زاده برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: در خرید و راه‌اندازی تجهیزات بیمارستانی نیز اقدامات خوبی آغاز شده که خرید دستگاه رادیوتراپی، طب هسته‌ای، درمان ناباروری و دیگر تجهیزات تخصصی بیماران در این مدت به انجام رسیده است.

عاملی به نارسایی بودجه‌ای حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: ما حتی یک ریال بودجه فرهنگی در استان نداریم و انتظار می‌رود در بودجه‌ریزی سال آینده منابع خوبی در این بخش در نظر گرفته شود.

استاندار اردبیل به درخواست خانه مطبوعات برای راه‌اندازی کافه مطبوعات اشاره کرد و افزود: بیشترین همراهی را در این ۳۵ ماه از اصحاب رسانه و خبر شاهد بودیم که سعی کردند در مسیر توسعه و پیشرفت استان همراه مسئولان باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ