خبرنگاران سنگر محکم در برابر جنگ رسانه‌ای هستند

اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در جنگ ترکیبی امروز که دشمن راه انداخته نقش رسانه و خبرنگار بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالقاسم کاظمی در جمع فعالان رسانه‌ای شهرستان فلارد با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صدای مردم باشند اظهار کرد: رسانه‌ها مرزهای جغرافیایی را بهم ریخته و به راحتی می‌توانند با تمامی کشورهای دنیا و با بالاترین سرعت ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تمامی مسائل دسته و پنجه نرم می‌کنند و به برکت تکنولوژی‌های روز راهی را برای مردم باز کنند که این می‌تواند هم تهدید و هم فرصتی برای جامعه باشد.

کاظمی با اذعان بر اینکه بسترهای گوناگونی برای رسانه باز است گفت: دشمن به راحتی از این بستر استفاده کرده و هدف خود را به پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی با رسانه اتفاق می‌افتد گفت: قدرت یک رسانه در حدی است که می‌تواند مردم را همراه خود کند و به او القا کند که حرفی که رسانه می‌زند درست است و کاری کند که ذهن ما آن گونه که او می‌خواهد عمل کند.

کاظمی خاطر نشان کرد: ما در جنگ نا متقارن قرار گرفته‌ایم و باید بتوانیم سنگرهای خودمان را حفظ کنیم و نگذاریم از دستمان برود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ همان جنگ است تنها ابزار و ترفندها عوض شده گفت: دشمن این را خوب فهمیده و بر روی آن مانور می‌دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه تلاش دشمن بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشتر شد گفت: انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های آزادی خواه به یک الگو تبدیل شده و دشمن از آنمیترسد و همه تلاشش این است که این نقطه را بزند و در ذهن مخاطب این را القا کند که دین با پیشرفت هیچ سازگاری ندارد.

کاظمی افزود: این یک حقیقت است که دشمن در مناسبت‌های مختلف و با ترفندهای مختلف ذهن جامعه را آنگونه که می‌خواهد به پیش می‌برد و دائماً از ما تلفات می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اهمیت کار خود را بدانند گفت: ما در جنگ نرم رسانه‌ای هستیم و افسران این جنگ خبرنگاران می‌باشند که این را باید در کلان مسئله نیز دید و به آن توجه کرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در جنگ نرم رسانه‌ای باید رگه‌های تلخ را بشناسیم و بدانیم یک تولید محتوا چه هدفی را دنبال می‌کند و جهت گیری به کدام سمت است و باید جبتوانیم آن را تشخیص دهیم.

تأثیر یک رسانه بر کسی پوشیده نیست

وی با اذعان بر اینکه رسانه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد گفت: حتی یک عکس هم می‌تواند دنیایی از حرف بوده و بر روی مردم تأثیر بسیار بالایی داشته باشد.

کاظمی یادآور شد: رسانه باید مطالبه گر بوده و از مسئولان مطالبه کند و در عین حال حامی آن مسئول نیز باشد در واقع شما خبرنگاران باید زبان حق باشید و حق را به گوش مردم برسانید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ