امام حسین(ع) سخاوتمندترین فرد است

اقتصاد ایران: اردستان-سخنران مجالس عزاداری امام حسین (ع) در محضر رهبر انقلاب گفت: امام حسین سخاوتمند ترین فرد عالم است که دست همه را می‌گیرد و هرکسی به وی رو زند به او کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدباقر طباطبایی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری هیأت لواء الزینب اردستان، اظهار داشت: ایجاد دو نوع رابطه و رفاقت در اسلام ممنوع و حرام شده که یکی دوستی با کافر محارب است یعنی کسی که در حال جنگ با مسلمین بوده و دومی دوستی با جنس مخالف است.

وی افزود: وجود مقدس حسین علیه السلام در خطبه خود به حکمت‌هایی اشاره می‌کند که مروت و جوانمردی در سه ویژگی جمع شده اولین آن بخشش پیش از درخواست است حتی اگر درخواست نکند و این کمال جوانمردی است.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) هنگامی که مشاهده کرد شخصی گره و مشکلی در زندگی او ایجاد شده مشکل او را برطرف کرد لباس‌های گران‌بهایی را به یک شخص داد که خبر اسارت یک فرزندی را آورده بود داد تا وی را آزاد کند.

سخنران مجلس عزاداری امام حسین (ع) در محضر رهبر انقلاب تصریح کرد: امام منتظر نمی‌ماند تا کسی از وی درخواست کمک کند بلکه خودش زودتر نیازها را برطرف می‌کند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: دومین پایه جوانمردی وفای به عهد است یعنی اینکه آنان تا آخرین نفس پای عهد خود بمانند و حتی بهتر از عهدی که داده بود عمل کند یا اینکه وعده‌ای هم نداده اما تا آخر متعهد است.

وی افزود: سومین پایه و ویژگی جوانمردی جود و بخشش است، دست خود شخص خالی بوده اما به دیگران کمک می‌کند کم افرادی را مشاهده می‌کنیم که در عین خود مشکل داشتن به دیگران کمک کنند.

خطیب دینی تصریح کرد: امام حسین (ع) سخاوتمند ترین افراد عالم است که دست همه را می‌گیرد و هرکسی به وی رو زند به او کمک می‌کند، از همه افراد رحمت این امام بزرگوار بیشتر است.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد افزود: خیلی از دعاهای انسان در دنیا جواب داده نمی‌شود چرا که دنیا براساس قواعدی تنظیم شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ