سخت فکر کردن به مغز آسیب می رساند

اقتصاد ایران: یک بررسی جدید نشان می دهد افرادی که پیشانی خود را می مالند و شکایت می کنند که یک مشکل پیچیده باعث آسیب مغزی آنها شده است، اغراق نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که به نظر می‌رسد تلاش ذهنی در بسیاری از موقعیت‌ها با احساسات ناخوشایند مرتبط است.

در واقع، نتایج نشان می‌دهد که هر چه تلاش ذهنی فرد بیشتر باشد، احساساتی مانند ناامیدی، تحریک‌پذیری، استرس یا آزار را بیشتر تجربه می‌کند.

«اریک بیجلولد»، محقق ارشد و استادیار روانشناسی دانشگاه رادبود در هلند، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که تلاش ذهنی در طیف وسیعی از جمعیت‌ها و وظایف ناخوشایند است.»

در این مطالعه، محققان ۱۷۰ مطالعه منتشر شده بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ را که شامل ۴۶۷۰ نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان شامل افرادی از طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، کارکنان ارتش، ورزشکاران آماتور و دانشجویان بودند. آنها نماینده ۲۹ کشور بودند.

این مطالعات شامل بیش از ۳۵۰ کار مختلف مغزی بود که از یادگیری فناوری جدید و یافتن راه در محیطی ناآشنا گرفته تا تمرین گلف یا انجام یک بازی واقعیت مجازی را شامل می‌شد.

به گفته محققان، نتایج ترکیبی نشان می‌دهد که فعالیت ذهنی سنگین می‌تواند احساسات ناخوشایندی ایجاد کند.

با این حال، محققان دریافتند که ارتباط بین تلاش ذهنی و احساسات ناخوشایند در مناطق مختلف متفاوت است و در کشورهای آسیایی نسبت به اروپا یا آمریکای شمالی کمتر مشخص بود.

به گفته محققان، این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که تاریخچه یادگیری یک فرد ممکن است بر روشی که فعالیت ذهنی بر آنها تأثیر می‌گذارد اثرگذار باشد.

به گفته محققان، دانش‌آموزان دبیرستانی در آسیا نسبت به اروپا یا آمریکای شمالی زمان بیشتری را برای انجام تکالیف مدرسه صرف می‌کنند و بنابراین ممکن است در اوایل زندگی‌شان یاد بگیرند که در سطوح بالاتری از فعالیت ذهنی مقاومت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ