رسانه از مولفه‌هایی قدرت در کشورها است

اقتصاد ایران: زنجان-معاون استاندار زنجان رسانه را یکی از مؤلفه‌های قدرت در دنیا برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهامی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های زنجان اظهار کرد: رسانه یکی از فاکتورهای قدرت در هر کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های رسانه‌ها، در قالب، محتوا و شیوه‌های خبرنویسی وابسته به دانشگاه‌ها و تولید علم در غرب هستیم و باید در بومی‌سازی این شیوه‌ها گام برداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان خاطرنشان کرد: ابزار قدرتی که در دنیا حکومت می‌کند، بر خلاف تصور قدرت نظامی و حتی اقتصادی نیست، بلکه رسانه است.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند و باعث می‌شود برای یک جنایتکار که فلسطین را به خاک و خون کشیده دست بزنند.

شهامی با اشاره به اینکه یک عده پول، یک عده اسلحه و برخی قلم دارند، عنوان کرد: نتیجه این است که قلم بر دیگر عناصر برتری دارد و پرچم‌دار این جریانات خبرنگاران هستند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت جامعه با رهبران جامعه رسانه‌ای مؤثرتر است، تصریح کرد: نقش رسانه و خبرنگاران امری مهم بوده و قدرت آن می‌تواند جامعه را به سوی توسعه هدایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران برخاسته از متن مردم هستند و تلاش می‌کنند تا کاستی‌های جامعه تقویت شود و ما بتوانیم ایران سربلند را تجربه کنیم.

اصغر حاج علی اکبری با بیان اینکه در این جشنواره از منتخبین سه جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت، حماسه حضور و دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مورد تجلیل قرار می‌گیرند، گفت: روایت خبر همزمان با دومین سفر ریاست شهید جمهوری به زنجان برگزار شد که ۵۸ اثر دریافت شد.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه جشنواره حماسه حضور مربوط به رویداد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس است، افزود: دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در مرداد ۱۴۰۳ کلید خورد و ۳۴۹ اثر از ۶۱ خبرنگار، داروری شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ