نقش محوری خبرنگاران برای آشنایی جامعه با دستاوردهای فناورانه

اقتصاد ایران: رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که با اقدام به موقع، نقشی کلیدی در شکل‌گیری و فرهنگ‌سازی مفاهیم جدید، آشنایی عموم جامعه با دستاوردهای فناوران و نوآوران کشور ایفا کرده‌اند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ محمد خاکساری؛ رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در یادداشتی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از نقش‌آفرینی خبرنگاران و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و بازتاب مطالبات و دستاوردهای زیست بوم جوان نوآوری و فناوری کشور تقدیر کرد.

در این یادداشت آمده است:

17 مرداد هر سال فرصتی است برای یادآوری اثرگذاری آنانی که قلمشان به جز برای تشریح حقایق و مطالبه به حق به روی کاغذ نیامده است و همواره نوک پیکان آگاهی‌رسانی و روشنگری در جامعه‌اند. خبرنگاران حاضران همیشه در صحنه و راویان بی‌طرف وقایع و رخدادها هستند و در این مسیر پر اضطراب و مخاطره چیزی جز عشق به روشنگری، وجدان بیدار و روحیه مطالبه‌گری نمی‌تواند گام‌هایشان را در مسیر دشواری که در آن قدم گذاشته‌اند استوار کند.

خبرنگار مسائل و لایه‌های جامعه را به خوبی می‌بیند و با قلم تیزش از آن پرده بر می‌دارد. خبرنگار چشم بیدار جامعه است و هاله ابهام را از مسائل کنار می‌زند و جامعه را به سمت آگاهی و دانش هدایت می‌کند. در سال‌هایی که رونق و توسعه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان به شدت در کشور مورد توجه قرار گرفته است، این خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که با اقدام به موقع، نقشی کلیدی در شکل‌گیری و فرهنگ‌سازی مفاهیم جدید، آشنایی عموم جامعه با دستاوردهای فناوران و نوآوران کشور ایفا کرده‌اند. ارائه روایتی از آنچه در مرزهای پیشروی علم و فناوری رقم می‌خورد به جز با قلم و بیان شیوای اهالی رسانه نمی‌توانست به این حد عموم جامعه را درگیر کند و امیدآفرین باشد.

خبرنگارانی که امروز خود از جنس اهالی زیست‌بوم علم و فناوری کشور هستند؛ حرف‌های تخصصی متخصصان در حوزه‌های متنوع علمی را به درستی درک می‌کنند، آنها را با کلامی ساده به عموم جامعه انتقال می‌دهند، دغدغه‌هایشان را می‌شناسند و با پیگیری‌های خستگی‌ناپذیرشان زبان مطالبه‌گر اهالی زیست‌بوم جوان نوآوری و فناوری از مسئولان کشور هستند و هم‌زمان با بازتاب واقع‌گرایانه اقدامات صورت گرفته و عملکرد مثبت آنها، روح امید و تعهد را در آنها زنده می‌کنند.

اکنون در دوره‌ای هستیم که به روشنی ظرفیت علم و فناوری در رفع چالش‌ها و توسعه کشور مشخص شده است؛ ظرفیتی که اگر به درستی شناسایی و به آن پرداخته شود سهم پررنگی در امیدآفرینی در کشور به ویژه نسل جوان را به دنبال خواهد داشت و اهالی رسانه از مهره‌های اصلی بازتاب شدن این ظرفیت نویافته به شمار می‌روند. باور دارم افق تحول‌آفرین علم و فناوری کشور با همفکری و همیاری رسانه‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ