گسترش دامنه تظاهرات ضدنژادپرستی به شهرهای دیگر انگلیس

اقتصاد ایران: ناآرامی‌ها در چندین شهر انگلیس که از هفته گذشته و در اعتراض به قتل سه دختربچه آغاز شده با تظاهرات هزاران نفر در شهرهای مختلف انگلیس در اعتراض به خشونت گروه‌های افراطی ضد مهاجران گسترش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پلیس انگلیس برای مقابله با تشدید اعتراض‌ها که به راست افراطی ضد اتباع مهاجر در انگلیس منتسب شده‌اند، در سراسر این کشور در حالت آماده‌باش قرار دارد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داد که هزاران نفر از شهروندان انگلیس در اعتراض به خشونت گروه‌های افراطی ضد مهاجران در این کشور در شهرهای مختلف انگلیس دست به تظاهرات اعتراض آمیز ضد نژادپرستی زدند.

تظاهرکنندگان خشونت گروه‌های راست افراطی ضد مسلمانان را محکوم کردند.

در همین ارتباط، صادق خان، شهردار شهر لندن به گروه‌های راست افراطی هشدار داد که اقدامت خشونت طلبانه این گروه‌ها در پایتخت را تحمل نخواهد کرد.

در این اعتراضات خشونت‌بار که از آن با عنوان گسترده‌ترین ناآرامی‌ها در انگلیس طی ۱۳ سال گذشته یاد می‌شود، شماری از نیروی پلیس مجروح شده و به اموال عمومی آسیب وارد آمده است.

به گزارش النشره، مقامات دولت انگلیس گزارش دادند که تاکنون ۳۰ مجوز قانونی از سوی مهاجران و پناه جویان به منظور برگزاری تجمع مقابل نهادها و دفاتر وکلا درخواست شده است.

گفتنی است که انگلیس از هفته گذشته شاهد گسترش موج خشونت در پی کشته شدن سه تن از اتباع مهاجر با سلاح سرد در این کشور از سوی گروه‌های نژاد پرست است.

پس از کشته شدن ۳ کودک و مجروح شدن ۲ بزرگسال و ۸ کودک دیگر در پی حمله با سلاح سرد، ناآرامی و تظاهرات در لندن، هارنلپول و منچستر گسترش یافت.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس، «راست افراطی» را به دلیل موج خشونت محکوم کرده و از پلیس برای انجام اقدامات قوی حمایت کرده است.

موج جدید اعتراضات ضد مهاجراتی در انگلیس پس از کشته شدن سه کودک به دست یک نوجوان ۱۷ ساله با تبار روآندایی، از شنبه آغاز شد؛ اعتراضاتی که تداوم و گسترش آن به چندین شهر، تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس را به خود اختصاص داد.

آخرین شورش گسترده در بریتانیا در سال ۲۰۱۱ و در پی کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست در لندن اتفاق افتاده بود. در آن سال خشونتی بسیار گسترده‌ةر رخ داد و هزاران نفر به مدت پنج شب به خیابان‌ها آمدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ