امنیت پایدار در آذربایجان غربی زمینه ساز توسعه استان شده است

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت پایدار در استان زمینه ساز توسعه در مناطق مختلف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات شهرستان سلماس، با گرامیداشت یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت، افزود: امروز به برکت جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، شاهد امنیت پایدار در استان هستیم و این امنیت پایدار زمینه ساز توسعه استان در مناطق مختلف شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم بود، گفت: تلاش کردیم پروژه جدیدی آغاز نشود و پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد و اگر پروژه جدیدی نیز آغاز شد، بر اساس ضرورت، اولویت‌ها و مطالبات مردم باشد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش مجموعه اعضای شورای اداری استان در راستای رفع مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات جدی در تأمین منابع مالی، تجهیزات و محدودیت‌ها، مدیران استان توانستند با بهره برداری از ظرفیت نیروی انسانی و ابزارهای مدیریتی، اقدامات بسیار خوبی را جهت رفع مشکلات مردم و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی در تأمین منابع مالی پروژه‌ها در استان انجام دهند.

نقشه راه توسعه استان و اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها مشخص شده است

استاندار آذربایجان غربی به دور اول سفرهای شهرستانی و تصویب مصوبات مختلف برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود، اجرای این همه مصوبه کار بسیار سختی به نظر می‌رسید؛ ولی با مدیریت و تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر مدیران و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای جذب منابع مالی، بسیاری از این مصوبات اجرایی شد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه بسیاری از مصوبات دور اول سفرهای شهرستانی به اتمام رسیده است، اضافه کرد: این مصوبات براساس بررسی‌های میدانی، اولویت‌ها و نیازسنجی‌های و مطالبات مردمی بوده که با اتمام اجرای آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و مطالبات مردم در شهرستان‌ها رفع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقشه راه توسعه استان و اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها مشخص شده است، افزود: مدیران با علاقه و تمام توان برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و خود را در برابر خداوند متعال و مردم مسئول بدانند؛ چرا که انجام کارها رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرده و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت قانونی باید بیشتر استفاده کرده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز و اتمام پروژه‌ها، رضایتمندی مردم را جلب کنم.

نقش مهم آذربایجان غربی در تحقق هدف تجاری بین ایران و ترکیه

معتمدیان همچنین با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای ایجاد پایانه مرزی تجاری و مسافری کوزه رش، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با نظر شهید آیت الله رئیسی در سفر اخیر ایشان به ترکیه، این توافق با جمهوری ترکیه صورت گرفت که با عملیاتی شدن این پایانه مرزی، تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی کشور صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به نقش آذربایجان غربی در رسیدن به هدف تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری، تصریح کرد: ظرفیت‌های مرزی آذربایجان غربی و وجود سه پایانه مرزی بین‌المللی در استان با آماده شدن شرایط لازم برای ایجاد چهارمین پایانه تجاری و مسافری بین المللی در کوزه رش، می‌تواند زمینه رسیدن به این هدف والای اقتصادی را فراهم کند.

در پایان این جلسه استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران شهرستان سلماس تجلیل کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ