چهارمین پایانه مرزی ایران و ترکیه در سلماس راه اندازی می شود

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فراهم کردن مقدمات راه اندازی چهارمین پایانه مرزی بین ایران و ترکیه در منطقه کوزه رش شهرستان سلماس در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در سفر به شهرستان سلماس در میان اهالی روستای مرزی کوزه‌رش اظهار کرد: آذربایجان‌غربی نقش مؤثری در رسیدن به هدف گذاری مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی ایران با ترکیه دارد و در این خصوص ارتقای زیرساخت‌های تجاری با قدرت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توافق انجام شده با کشور ترکیه، چهارمین پایانه بین المللی بین ایران و ترکیه در منطقه مرزی کوزه رش سلماس و باش قلعه ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مقدمات احداث پایانه مرزی در کوزه رش فراهم می‌شود، ادامه داد: ایجاد پایانه مرزی کوزه رش موجب بهبود معیشت مردم و بهبود فضای کسب و کار برای مردم منطقه خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین حضور در بین عشایر منطقه ساری چیچک سلماس با آنان دیدار و مسائل و مشکلات عشایر منطقه را بررسی و دستورات لازم در جهت حل این مشکلات را صادر کرد.

معتمدیان سپس به یکی از کارخانه‌های این شهر رفته و از روند اجرای طرح مرغداری تخم گذار در سلماس بازدید کرد.

روند احداث بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی سلماس نیز مقصد بعدی وی بود که این پروژه بیمارستانی در چهار طبقه با زیربنای ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۵۲ هزار مترمربع احداث می‌شود و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

آذربایجان غربی دارای سه پایانه مرزی با ترکیه شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه است که قرار است کوزه رش سلماس نیز به این تعداد اضافه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ