۳۸۰۰ تن محصولات شیلاتی از دریاچه پست سد ارس صید شده است

اقتصاد ایران: ارومیه - رییس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور گفت: در سال جاری فقط سه هزار و ۸۰۰ تن صید محصولات شیلاتی از دریاچه پشت سد ارس داشتیم که توسط تعاونی های صیادی انجام شده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در روستای پیر قلعه اشنویه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با حمایت‌های حفاظتی در این منطقه در سال‌های پیش رو رویکرد به سمت احیای شاه میگوی دراز آب شیرین و ذخایر بوده‌است و با تدابیری که اندیشیده مقرر شده تا با همکاری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بخشی از اراضی منطقه ارس به پرورش و حفاظت از این گونه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه پنج هزار مینیاتور شاه میگو (بچه شاه میگو) در اختیار مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی برای انتقال به سد ارس قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در گام دوم هم پنج هزار مینیاتور در اختیار بخش خصوصی با هدف انتقال دانش فنی قرار داده می‌شود.

بهمنی اظهار کرد: قرار گرفتن دانش فنی مولد سازی، تکثیر و پرورش مینیاتور و دانش فنی فرمولاسیون غذایی در اختیار بخش خصوصی حرکت خوبی در اقتصاد این گونه در آذربایجان غربی خواهد بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اضافه کرد: این مؤسسه هم وظیفه دارد تا تحقیقات تکمیلی را در این زمینه انجام و در اختیار متقاضیان پرورش آن قرار دهد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان‌های بسیار مهم در زمینه توسعه شیلات و اقتصاد شیلاتی در کشور محسوب می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۳ فقط سه هزار و ۸۰۰ تن صید محصولات شیلاتی از دریاچه پشت سد ارس داشتیم که توسط تعاونی‌های صیادی انجام شده‌است.

بهمنی اظهار کرد: آذربایجان غربی از استان‌های همکار در تولید (ماهیان اس پی اف قزل آلا) ماهیان عاری از بیماری‌های خاص که یک محصول دانش بنیان تولیدی مؤسسه علوم تحقیقاتی کشور است می‌باشد.

وی گفت: سازمان مدیریت برنامه ریزی، استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در طی فرایند بسته دانش بنیان مولد سازی، تولید و تکثیر مینیاتورهای شاه میگوی اب شیرین ارس و انجام حرکت بسیار مهم فرمولاسیون غذایی این گونه مهم همکاری خوبی با مؤسسه علوم تحقیقات شیلاتی داشتند، یکی از اهداف ما حفظ بانک ژن و ذخایر ژنتیکی و توسعه‌های گونه‌های ارزشمند است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ