فیدان: برای متوقف کردن نسل‌کشی در غزه تلاش می‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر خارجه ترکیه بر ادامه تلاش‌های آنکارا به منظور متوقف کردن نسل‌کشی جاری در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار مطلبی در شبکه‌ های اجتماعی درباره ثبت رسمی درخواست ترکیه برای پیوستن به پرونده نسل‌ کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بر ادامه تلاش‌ های آنکارا به منظور متوقف کردن نسل‌ کشی جاری در غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره ثبت رسمی درخواست ترکیه برای پیوستن به پرونده نسل‌ کشی اشغالگران قدس در نوار غزه که توسط آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری گشوده شده است، نوشت: جامعه بین‌ الملل باید وظایف خود به منظور متوقف کردن نسل‌ کشی (غزه) را انجام دهد و فشار لازم را بر (رژیم) اسرائیل و حامیانش اعمال کند.

هاکان فیدان تصریح کرد: ترکیه در این مسیر هر آنچه در توان دارد را انجام خواهد داد.

ترکیه امروز چهارشنبه رسما پیوستن خود به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری را اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه در این خصوص گفت: از دیوان دادگستری بین المللی می خواهیم به پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل رسیدگی کند. (رژیم) اسرائیل از سلاح گرسنگی و تشنگی در غزه استفاده می کند. شواهدی از پاکسازی قومی اسرائیل و کشتارهای آن در غزه به این دیوان ارائه می کنیم.

رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه اضافه کرد: شواهد زیادی وجود دارد که اسرائیل علیه فلسطینی ها نسل کشی کرده است. اسرائیل ۷۰ سال است که قتل عام علیه فلسطینی ها انجام می دهد. تاکید می کنیم که جمهوری ترکیه به عنوان یک دولت و یک ملت در کنار آرمان فلسطین قرار دارد. ما خوشبین هستیم که عدالت بین المللی بتواند اسرائیل را مجبور به اجرای تصمیمات خود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ