برپایی ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از برپایی ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین از کنگاور تا قصرشیرین خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اربعین سال جاری کرمانشاه میزبان تعداد بیشتری از زوار نسبت سال گذشته باشد، لذا اکنون زمان مناسبی است که این استان به شکل مناسب معرفی شود.

وی افزود: میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) باید به بهتر نحو انجام شود تا خاطرات خوبی از مردم کرمانشاه در ذهن زوار به یادگار بماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: همه زواری که مرزهای خسروی و مهران را برای سفر به کربلای معلی انتخاب می‌کنند از کرمانشاه عبور خواهند کرد و این بیانگر آن است که باید نظارت بر خدمات بین راهی بیشتر شود.

فرمانی در ادامه سخنانش از نظارت بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه این اداره یاد و بیان کرد: تیم‌های نظارتی به صورت منظم مجموعه‌های فعال در مسیر تردد زوار را کنترل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی یکی دیگر از مأموریت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ غرفه در شهرهای مسیر تردد زوار اربعین در مسیر برگشت زوار برپا می‌شود.

فرمانی در خصوص اقدامات لازم برای فراهم کردن اسکان برای زوار نیز افزود: علاوه بر آمادگی مراکز اقامتی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، از ظرفیت مراکز اقامتی مدارس نیز استفاده خواهیم کرد، همچنین پویش هر خانه یک موکب و سامانه امداد زائر نیز طی این ایام به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: موضوع تبلیغات گردشگری و معرفی این استان نیز در طول مسیر در دستور کار قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ