۵۶۸ رسانه در قم مجوز دارند

اقتصاد ایران: قم- رییس هیات‌ مدیره خانه مطبوعات قم با تأکید بر لزوم به نتیجه رسیدن طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری در هیات دولت گفت: مهم‌ترین مشکل ۵۶۸ رسانه موجود در شهر قم، کمبود خبرنگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشی سورکی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات قم با سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم و برخی از مدیران شهری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶۸ رسانه دارای مجوز در قم وجود دارد، یعنی به ازای یکصد هزار نفر ۴۷ رسانه که بر اساس همین آمار قم را در رتبه اول در بین استان‌ها قرار داده است.

وی افزود: این آمار یک آسیب جدی است، چراکه رسانه‌های اصلی و مرجع فاقد خبرنگاران متخصص می‌شوند و هرکدام از دوستان که در این عرصه جایگاهی پیدا کردند یا رسانه شخصی ایجاد کردند و یا جذب دستگاه‌ها شدند.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات قم ادامه داد: امروز مشکل اصلی در رسانه‌ها بحث فقدان خبرنگاران متخصص و همچنین کمبود خبرنگار است.

بخشی با بیان اینکه با اقداماتی که انجام‌گرفته، هم‌اکنون جایگاه خانه مطبوعات در سطح استان تثبیت‌شده است، اضافه کرد: هر برنامه رسانه‌ای که در سطح استان برگزار شود، یک پای اصلی آن خانه مطبوعات است.

وی با اشاره به اینکه انتظاراتی که از خانه مطبوعات است متناسب با اختیارات آن نیست تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ رسانه در صف دریافت مجوز در قم هستند و در همین مدت کوتاه ۳۰ عضو جدید وارد شدند و این در حالی است که ورودی‌های جدید بدون درآمد ثابت برای خانه اتفاق می‌افتد.

رییس هیات‌مدیره خانه مطبوعات قم با بیان اینکه خانه مطبوعات باید همیشه برای برنامه‌هایش کمک‌ها و مشارکت‌های دستگاه‌ها و اشخاص را داشته باشد تا بتواند حداقل کار صنفی را داشته باشد، عنوان کرد: مشکل اصلی همان درآمد پایدار است که اگر بتوان برایش فکری کرد کار، خانه مطبوعات حتی در دوره‌های بعد نیز راحت‌تر می‌شود.

بخشی گفت: هرچند مشکلات باید از پایه اصلاح شود که یکی از راه‌های اصلی آن طرح سازمان نظام روزنامه‌ای است که در دولت شهید رئیسی مصوب، اما فرصت طرح و تصویب در صحن هیات دولت فراهم نشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ