پالایشگاه سازی به تنهایی ناترازی سوخت را جبران نمی‌کند

اقتصاد ایران: دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش گفت:تنها پالایشگاه سازی راه حل برون رفت از ناترازی نیست،بلکه باید نگاه همه جانبه به مسائلی نظیر وضعیت خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی و آزاد سازی قیمت داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عاشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با استقرار دولت جدید در مردم امید ایجاد شده که ناترازی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به حداقل برسد و ما نیز نه با شعار که در عمل بنا داریم که از دولت حمایت کنیم و با ایجاد سرعت در پروژه‌ها به رفع ناترازی حوزه انرژی کمک کنیم.

وی ادامه داد: پروژه کک اسفنجی بندرعباس، ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز، ارتقای بنزین سازی پالایشگاه تهران، کک سوزنی شازند، فاز ۲ و ۴ و کیفی سازی و افزایش کمیت بنزین آبادان را از جمله پروژه‌ها در راستای کاهش ناترازی می‌توانند مثمر ثمر باشند.

عاشوری اضافه کرد: راه حل عبور از ناترازی فقط تولید نیست، در گذشته راه اشتباهی رفتیم و اکنون توصیه ما به دولت چهاردهم این است که بر راه رفته اشتباه اصرار نداشته باشد چون انحراف بیشتر می‌شود.

به گفته وی تنها پالایشگاه سازی راه حل برون رفت از وضعیت فعلی نیست و باید نگاه همه جانبه به مسائل مختلف مانند خودروهای فرسوده، وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی و حتی آزاد سازی قیمت‌ها داشته باشیم.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش کشورخاطر نشان کرد: اشتباه این بود که مصرف رها شده بود و تمام برنامه این بود که فقط با پالایشگاه ناترازی را حل کنند، حال آنکه برای حل این معضل نه تنها وزارت نفت بلکه شهرداری و بسیاری دیگر از وزارتخانه‌ها و سازمانها نیز باید کمک کنند تا الگوی مصرف تغییر کند.

خبر در حال تکمیل است…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ