اصفهانی‌ها از تردد غیرضرور در شهر بپرهیزند

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم آلودگی هوا و گرما از مردم خواست از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و فعالیت بدنی در فضای باز طی پنج روز پیش رو بپرهیزند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گرد و خاک و اُزن سطح زمین که طی چند روز اخیر شاخص آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان، کاشان و آران و بیدگل را تا شعاع ۵۰ کیلومتر این شهرها در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه قرار داده است، به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود ضمن رعایت اصول بهداشتی، از تردد و سفر غیرضرور در حد امکان بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانس‌ها به علت داغ شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق تیم‌های امدادی شرکتهای برق و آتش نشانی موظف شدند برای کنترل به موقع حوادث و بازسازی و اصلاح شبکه‌ها و ترانسها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: کماکان بر همکاری مراکز تجاری، پاساژها، صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت الگوهای مصرف بهینه برق و خاموش کردن سیستم‌های روشنایی در روز و در پیک مصرف و نیز تنظیم دمای کولرها در ۲۴ درجه و نصب سایه بان روی کولرها تاکید می‌شود.

شیشه فروش اضافه کرد: به تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرای نیز تاکید شد الزامات صرفه جویی در مصرف برق و آب و کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری را رعایت کنند.

وی بر لزوم استفاده از دیزل ژنراتورها ی برق در ساعات پیک مصرف در ادارات و خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی درپایان وقت اداری و روزهای تعطیل تاکید کرد و افزود: همچنین انتظار می‌رود بخش‌های مصرف خانگی در مصرف بهینه آب و برق همکاری کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود ضمن جلوگیری از مصارف غیر متعارف آب و شستشوی خودروها از آب‌پاشی در معابر و شستشوی حیاط منازل و کوچه و خیابان خودداری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ