خبرنگاران روایتگر گزارش صادق باشند

اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران روایتگر گزارش صادق در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی عصر امروز چهارشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار مهر در سالن اشراق مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و نام شهدای رسانه، افزود: روز خبرنگار با شهادت شهید صارمی نام گذاری شده که مسؤولیت آفرین و الهام بخش است،

انسان باید تمام زندگی و هستی خود را در مسیر خداوند تعالی و تبارک قرار دهد.

وی ادامه داد: همه باید پاسخگوی عملکرد خود در روز قیامت باشیم، شهدا، راه صد ساله را با شهادت خود، یک شبه سپری کردند.

وی بیان کرد: باید در فرصت کم و سرمایه اندک، زندگی ابدی خود را به درستی بسازیم که یکی از راه‌های رسیدن به آن، ضریب دادن به کارها و اقداماتمان است، باید کارهایی انجام دهیم که مانند وقف، تربیت فرزند صالح، تربیت شاگرد خوب و غیره ماندگار باشد، در مجموع سنت و روش خوبی در جامعه گذاشته و به آن عمل کنیم، چرا که در قیامت اجر و مزد دارد.

وی گفت: هر کس در هر جایگاهی که هست باید تلاش کنیم بهترین کار که بیشترین تأثیرگذاری را در جامعه دارد را انتخاب کنیم تا ابدیت خود را بسازیم، خبرنگاران نیز مصداق همین جمله هستند.

محامی خطاب به اصحاب رسانه، بیان کرد: در عرصه خبرنگاری، بیش از آن که به دیگران توجه داشته باشید، به خود نگاه کنید چرا که با کار خود، آینده جامعه و خودتان را می‌سازید، بنابراین باید بهترین و مؤثرترین ماندگارترین کار را انجام دهید.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی، با محوریت ولایت فقیه برقرار هست، باید قبل و بعد از انقلاب را بدانیم که چه بودیم و به کجا رسیدیم، از لحاظ استقلال مسائل اجتماعی، پیشرفت‌های علمی و سایر موارد، برای ارزیابی باید همه را معدل‌گیری کنیم که این معدل خوب است، این نظام نیاز به کمک دارد و همه باید پای کار نظام باشیم.

وی گفت: در قالب کار خبرنگاری، باید اقداماتی برای نظام و انقلاب انجام دهیم که در این مسبر، یک طرف مردم هستند، مردمی شریف نجیب صبور که باید به آنها با افتخار و بدون منت کمک کنیم، باید به رئیس جمهور فعلی و دولت نیز برای توسعه و موفقیت کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم در جایگاه خبرنگاری، گزارشگری صادق بوده و واقعیت‌های جامعه را به درستی منعکس کنیم و سپس، بر اساس آن، در صورت نیاز پیگیری لازم را از مسؤولان انجام دهیم، در این صورت، نقاط قوت را منعکس کرده و مطالبه می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: وقتی گزارشگر صادقی باشیم، کاستی‌ها را به همان میزان واقعی نشان می‌دهیم و مطالبه می‌کنیم، برای پیگیری از حاکمیت و نظام و برای رفع مشکل و زبان گویای مردم مطالبه‌گر شریف شده و حتی کوتاهی‌ها را منصفانه منعکس می‌کنیم تا جو جامعه آرام شود.

وی تاکید کرد: خبرنگار باید برای رشد جامعه با بیان نقاط قوت و مطالبه‌گری به مردم و مسؤولان کمک کند، رصد آسیب‌ها برای مطالبه‌گری در راستای رفع آسیب‌ها و بیان تنگناها و چالش‌ها تا برای مردم آرام بخش شود، اگر جایی، فساد، تخلف و ضعف مدیریت وجود دارد، باید رصد کرده و گزارشگری صادق باشیم.

اجرای گروه سرود و تجلیل از پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ