اولین جشنواره قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان برگزار شد

اقتصاد ایران: قوچان- مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی گفت: اولین جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر استان به میزبانی قوچان و با حضور ۷۵ نفر از عشایر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین جعفری ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر استان خراسان رضوی در قوچان اظهار کرد: هدف از این جشنواره که برای اولین بار در مجتمع دامپروری عشایری کلیدر برگزار شده حمایت از عشایر، دامداری، ایجاد رقابت سالم، انگیزه برای معرفی جامعه عشایری و استفاده از روش‌های نوین دامپروری است.

مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه در این جشنواره ۷۵ نفر از عشایر مناطق قوچان، درگز، مشهد و چناران به همراه قوچ‌های خود شرکت کرده اند، تصریح کرد: استقبال خوبی از اولین جشنواره توسط عشایر به عمل آمد و از سال آتی این برنامه در بازه زمانی ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد در یکی از مناطق عشایری برگزار خواهد شد.

وی افزود: به ۵ قوچ برتر این جشنواره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کم بهره در نظر گرفته شده که به همراه یک تن کنستانتره رایگان اعطا می‌شود همچنین به مناسبت برگزاری اولین دوره این جشنواره به تمام شرکت کننده ها مجموعاً ۵ تن کنستانتره تقویتی و تخمیری اهدا می‌شود.

جعفری با تاکید بر اینکه توانمندی‌های جامعه عشایری باید به مردم، سیاست گذاران و مسؤولان معرفی شود، گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در استان وجود دارد که برنامه‌های آموزشی، انگیزشی، مدیریتی و حتی مالی برای کمک به این قشر از جامعه در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی از ارتقا بهره وری در حوزه دامداری و دامپروری استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۲۰۰ رأس دام عشایر استان در طرح اصلاح نژاد دامی قرار گرفت و این برنامه‌ها و نظارت‌های حمایتی همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۲۰ تانکر در سطح استان وظیفه آبرسانی به عشایر را بر عهده دارند و ۳ هزار و ۶۱۸ راه عشایری سالانه ۲ بار بهسازی و مورد مرمت قرار می‌گیرند.

جعفری یکی از برنامه‌های حمایتی از بانوان عشایری استان را اعطای تسهیلات به منظور توسعه صنایع دستی دانشت و خاطر نشان کرد: یک هزار و ۳۷۰ خانم تولیدکننده در این استان وجود دارد که ۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به صنایع دستی عشایر تخصیص یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ