هوش مصنوعی اپل احتمالاً در اتحادیه اروپا هم منتشر می‌شود؛ البته فقط با مک

اقتصاد ایران: ظاهراً اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را برای کاربران مک در اتحادیه‌ی اروپا منتشر خواهد کرد.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) یکی از به‌روزرسانی‌های مهمی محسوب می‌شود که با iOS 18.1 و iPadOS 18.1 و macOS Sequoia به دستگاه‌های اپل راه خواهد یافت. پیش‌تر اپل اعلام کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در‌اختیار کاربران اروپایی قرار نخواهد داد.

شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل احتمالاً برای کاربران مک در اتحادیه‌ی اروپا نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

در پادکست Upgrade، یکی از شنوندگان با اشاره به یادداشت‌های انتشار بتای macOS Sequoia نوشت که Apple Intelligence احتمالاً برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا روی مک دردسترس قرار می‌گیرد. در بخشی از این یادداشت‌ها آمده است:

«هوش مصنوعی اپل در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کاربردی است و در‌حال‌حاضر، در اتحادیه‌ی اروپا و چین دردسترس نیست... اپل اینتلیجنس در مک‌های مجهز به تراشه‌ی M1 یا جدیدتر دردسترس قرار دارد. اپل اینتلیجنس روی مک‌ها فعلاً در چین دردسترس نیست.»

مقالات مرتبط
  • دستورالعمل‌های اپل برای هوش مصنوعی: «تو یک دستیار مفید ایمیل هستی» و بیشتر
  • چطور قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را در آیفون و مک فعال کنیم؟

تفاوت بین یادداشت‌ها واضح است. اپل به دسترسی‌نداشتن کاربران اروپایی به اپل اینتلیجنس روی مک اشاره‌ای نکرده است و این احتمال را تقویت می‌کند که شاید کاربران اروپایی بتوانند از هوش مصنوعی اپل حداقل روی مک استفاده کنند.

اپل با رگولاتوری‌های اتحادیه‌ی اروپا مذاکره می‌کند تا بتواند اپل اینتلیجنس را به اروپا بیاورد. دلیل اینکه اپل فعلاً از انتشار قابلیت‌های هوش مصنوعی خود در اروپا امتناع می‌کند، تطابق‌نداشتن احتمالی با الزامات قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است؛ اما مک در چهارچوب الزامات DMA قرار نمی‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ