ضرورت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف برق در بخش خانگی

اقتصاد ایران: بندرعباس - مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان سیریک گفت: نیاز است که صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در شرایط اوج مصرف به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

محسن فروتنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه به منظور مدیریت پیک برق در فصل گرما ضرورت دارد که تمام فعالیت‌ها در راستای کاهش مصرف برق در این شهرستان باشد، اظهار کرد: باید در کاهش مصرف برق چنان برنامه ریزی داشته باشیم که برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش خانگی همه شهروندان مصرف برق خود را حداقل تا ۱۰ درصد کاهش دهند.

وی برای این کاهش مصرف برق، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف را از ضروریات جامعه کنونی دانست و افزود: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد کل مصرف انرژی برق شهرستان سیریک و حتی در کل استان مربوط به مشترکان خانگی است که بیشترین مصرف انرژی را به خود اختصاص داده‌اند پس اولویت وزارت نیرو پایداری شبکه برق برای مشترکان خانگی است‌و مصرف صحیح برق در بخش خانگی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه می‌طلبد که همه دست به دست هم بدهیم که صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در شرایط اوج مصرف به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: با آغاز فصل تابستان و افزایش دما مصرف برق در ایران و به خصوص مناطق گرمسیر از قبیل سیریک به طور چشمگیری افزایش می‌یابد که باعث افزایش مصرف برق می‌شود در همین راستا اقدامات، برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های لازم برای عبور از پیک مصرف در سطح وزارت نیرو و شرکت برق انجام گرفته است.

فروتنی گفت: تفاهم نامه‌هایی با صنایع بزرگ و کوچک و بخش کشاورزی منعقد شده تا در روزها و ساعت پیک و فصل تابستان به ما کمک کنند و برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش کشاورزی و مزارع پرورش میگو در سیریک موظف شدند برق چاه‌های کشاورزی خود را از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ دقیقه خاموش کنند که تا کنون در مزارع پرورش میگو این موضوع اعمال نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها حدود ۸۵ درصد از برق در سیریک در حوزه خانگی به مصرف می‌رسد، افزود: بنا براین صرفه جویی در بخش خانگی بسیار حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در کاهش شاخص‌های مصرف شهرستان دارد و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در این مسیر ادارات تخصصی را یاری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ