دانشگاه هاروارد از سامسونگ به‌دلیل نقض پتنت‌های تراشه شکایت کرد

اقتصاد ایران: دانشگاه هاروارد، سامسونگ را به سرقت فناوری ساخت تراشه متهم کرد و به‌دنبال دریافت غرامت مالی از این شرکت کره‌ای است.

به‌سختی می‌توان دانشگاه هاروارد را «پتنت ترول» درنظر گرفت. پتنت ترول به شرکت‌هایی گفته می‌شود حق اختراعات مختلفی را ثبت یا خریداری و سپس ازطریق شکایت‌های حقوقی عملاً از شرکت‌های سازنده‌ی محصولات واقعی اخاذی مالی می‌کنند.

به گزارش رویترز، سامسونگ در پنج سال گذشته در ایالات‌متحده با بیش‌از ۴۰۰ شکایت نقض حق ثبت اختراع مواجه شده است؛ این شکایت‌ها در حوزه‌های مختلف از ساخت تراشه گرفته تا تولید نمایشگر و گوشی‌های هوشمند ثبت شده‌اند. اکنون دانشگاه هاروارد نیز سامسونگ را به نقض پتنت مربوط‌به ساخت تراشه متهم کرده است.

طبق شکایتی که در دادگاه فدرال تگزاس علیه سامسونگ ثبت شده است، هاروارد ادعا می‌کند که غول فناوری کره‌ی جنوبی با روش‌های تولید ریزپردازنده‌ها و تراشه‌های حافظه، دو پتنت متعلق به روی گوردون، استاد شیمی این دانشگاه را نقض کرده است.

در شکایت هاروارد آمده است که این پتنت‌ها از «فرایندها و مواد جدید برای رسوب لایه‌های نازکی که حاوی فلزات کبالت یا تنگستن» محافظت می‌کنند و این مواد و فرایندها ازجمله ضروریات ساخت اجزای کلیدی بسیاری از محصولات مثل کامپیوتر و گوشی‌ محسوب می‌شوند.

مقالات مرتبط:
  • ظاهراً هواوی و بایدو در آستانه تحریم‌های جدید آمریکا، تراشه‌های پیشرفته سامسونگ را انبار می‌کنند
  • سامسونگ تولید انبوه باریک‌ترین رم LPDDR5X دنیا را آغاز کرد؛ فقط ۰٫۶۵ میلی‌متر

هاروارد ادعا می‌کند که سامسونگ از فرایند اشاره‌شده در پتنت این دانشگاه برای توسعه‌ی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند و همچنین تراشه‌های حافظه‌ استفاده کرده است. این دانشگاه علاوه‌بر درخواست برای جلوگیری از نقض حق اختراعاتش، خواستار دریافت غرامت مالی نامشخصی از دادگاه شده است.

شکایت هاروارد، اولین رویارویی حقوقی سامسونگ با چنین پرونده‌هایی نیست. شرکت کره‌ای قبلاً به‌دلیل نقض پتنت مربوط‌به تراشه‌های حافظه، با جریمه‌ای ۳۰۳ میلیون دلاری روبه‌رو شده و حتی در چین نیز هواوی به‌دلیل نقض برخی پتنت‌ها از سامسونگ شکایت کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ