کشف ۱۳تن موادمخدر و بیش از ۶ هزار میلیارد کالای قاچاق در هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- فرمانده انتظامی هرمزگان ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در هرمزگان در سال جدید را ۶هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان دانست و گفت: در ۵ ماهه اخیر ۲۴ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر منهدم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد پلیس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجرای ۳۱۲ طرح طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان، اظهار کرد: در ۵ ماهه ابتدایی امسال تاکنون، ۱۳ تن و ۳۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۲۴ باند کلان منهدم و ۱۹۲ دستگاه خودرو در این راستا از آنها کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دستگیری در بحث مواد مخدر ۸ هزار و۴۰۹ نفر است، افزود: تعداد ۳۴۰ عنصر اصلی و ۱۳۴۲ خرده فروش و ۶۱۱۰ معتاد متجاهر در این بازه زمانی دستگیر شده‌اند اما متأسفانه چرخه درمان معتادان متجاهر معیوب است و شاهد کاهش نفوذ مواد مخدر و معتادان متجاهر نیستیم.

این مقام ارشد انتظامی استان شناسایی و توقیف ۲۳ باب املاک و مستغلات و تعداد ۱۹۲ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۶۱۶ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات پلیس استان در رابطه با ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد.

به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان در ۵ ماهه اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات سرقت‌ها و کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت در سطح استان نیز بوده‌ایم.

سردار جاویدان از کشف ۱۶ فقره قتل پیچیده در ۵ ماهه اخیر خبر داد و عنوان داشت: ۸۳ درصد از سرقت‌های مسلحانه استان، ۸۵ درصد از آدم ربایی و ۹۱ درصد از کلاهبرداری‌ها، ۱۰۰ درصد تجاوز به عنف و ۹۷ درصد جرایم جعل در سال جاری کشف شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال جاری با تلاش همکاران انتظامی و همکاری شهروندان شاهد کاهش ۱۶ درصدی سرقت منزل، کاهش ۱۳ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۳۴ درصدی سرقت اماکن، کاهش ۱۰ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۷ درصدی لوازم داخل خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان درباره آمار تصادفات رانندگی در هرمزگان بیان داشت: هرمزگان استان سی و دوم کشور در تلفات و حوادث رانندگی است، متوفیان تصادفات ۱۷۵ نفر و جمع کل تصادفات ۳ هزار و ۵۹۴ فقره می‌باشد که خوشبختانه ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سردار جاویدان در همین زمینه به زخمی شدن یک هزار و ۷۸۴ نفر در تصادفات رانندگی از ابتدای امسال هم اشاره و عنوان داشت: معضل تردد خودروهای سوخت کش در جاده‌ها نیز با وجود برخوردهای مکرر بر تصادفات افزوده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه تعداد کل پرونده‌های کشف کالای قاچاق در سطح استان ۳۵۷۷ فقره است که ۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ افزود: ارزش ریالی کشفیات پرونده کالاهای قاچاق در استان هرمزگان در ۵ ماهه اخیر ۶,۶۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵۱ درصد رشد داشته است، در این زمینه ۴۷ شناور و ۳۳۴۸ دستگاه خودرو توقیف و ۷ باند بزرگ قاچاق کالا نیز منهدم شده و عوامل آن دستگیر شدند.

وی در زمینه قاچاق سوخت هم گفت: از ابتدای امسال قریب ۳ هزار دستگاه خودروی شوتی در استان توقیف شده است و مقابله با خودروهای شوتی که متأسفانه شاهد حوادث ناگوار رانندگی توسط آنان برای خودشان و سایر رانندگان خودروهای عبوری در سطح استان هستیم، به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

سردار جاویدان درباره اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی ناشی از گسترش قاچاق سوخت اشاره و گفت: برخی دانش آموزان به کار قاچاق رو آورده‌اند و حاضر به تحصیل نیستند و درس را برای سوخت کشی ترک کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان تعداد تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی را ۳۸۰ هزار و ۷۲۰ فقره تماس عنوان کرد و گفت: ۹۱ هزار و۹۰۹ فقره از این تماس‌ها عملیاتی شده و تعداد ۲۸۴ هزار و ۳۲۹ فقره تماس منجر به راهنمایی و ارشاد و ۴ هزار و ۴۸۲ فقره تماس غیرقابل رسیدگی بوده‌اند.

وی در ادامه به گوشه‌ای از اقدامات پلیس امنیت عمومی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه اداره مهاجرت تعداد ۴۵ هزار و ۹۷۲ گذرنامه صادر و روزانه به صورت میانگین به ۶۰۰ نفر مراجعه کننده و زائران اربعین خدمات لازم ارائه شده است، همچنین برای تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۳۷ مورد از ترددات مرزی مسافرین و ملوانان خارجی و داخلی کنترل صورت گرفته و یک هزار و ۵۸۶ کشتی تجاری اسکله‌های استان نیز مورد کنترل قرار گرفته‌اند.

سردار جاویدان در ادامه اذعان داشت: مجموع تماس شهروندان با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس در سال جاری ۷ هزار و ۵۹۴ فقره تماس بوده که از این تعداد ۳۲۶ فقره تماس پیشنهاد و درخواست، ۲ هزار و ۴۱۳ فقره تماس تقدیر از عملکرد پلیس، ۴ هزار و ۳۱۸ فقره تماس راهنمایی و ۵۵۳ فقره انتقاد از عملکرد پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تعداد جرایم شناسایی شده در حوزه پلیس فتا را ۸۳۵ جرم عنوان کرد که از این تعداد کلاهبرداری رایانه‌ای ۶۴ درصد، برداشت غیر مجاز ۲۶ درصد، هتک حیثیت ۶ درصد، دسترسی غیرمجاز قریب ۲ درصد، مزاحمت مجازی یک درصد بوده است و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد جرایم واقع شده توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

وی به گوشه‌ای از خدمات معاونت وظیفه عمومی پلیس استان نیز در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد اعزام صورت گرفته امسال ۲۵۱۴ نفر بوده‌اند، همچنین ۲۶۵۴ مورد مجوز معافیت تحصیلی، ۸۵۵ مورد معافیت دانشگاهی، ۱۷۴۹ معافیت دانش آموزی و ۵۰ مورد سایر معافیت‌ها برای متقاضیان مشمول صادر گردیده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: در ۵ ماهه امسال مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس استان و مددکاران دوایر اجتماعی کلانتری‌ها با نگاه هوشمندانه ای که به فرآیند پرونده‌های ورودی به دوایر اجتماعی کلانتری داشته‌ اند موفق به رسیدگی به ۸ هزار و ۳۱ فقره پرونده داشته‌ اند که با مداخلات روانشناسی تخصصی بالغ بر ۶۹ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه گردیده است که این موضوع در کاهش بار قضائی پرونده‌ها و توسعه اعتماد عمومی در جامعه نقش مهمی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات مشاوره‌ای در طول ۵ ماهه امسال پس از شناسایی آسیب‌ها و نیازسنجی آموزشی محلات، بالغ بر ۲۶۳ جلسه مشاوره فعال برای ۱۳ هزار نفر از شهروندان در مدارس، مساجد و ادارات توسط کارشناسان انتظامی استان برگزار شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ