در شورای حل اختلاف «نمایش‌خانگی» چه می‌گذرد؟

اقتصاد ایران: محسن قائمی نسب، قائم‌مقام ساترا امروز با حکم معاون قوه قضائیه به عنوان رییس شورای حل اختلاف رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی انتخاب شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز شورای حل اختلاف صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی که مدتی درباره آن صحبت می‌شد، در محل سازمان تنظیم و مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای‌مجازی با حضور غلامرضا مهدوی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان تهران، سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، محسن قائمی‌نسب، قائم مقام ساترا، حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و تعدادی از مسوولان قضایی و فرهنگی، افتتاح شد.

سعید مقیسه در این مراسم به نقش ساترا در حوزه‌های مختلف تنظیم‌گری اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد تنظیم‌گری ساترا، تنظیمگری حقوقی است که افتتاح شعبه حل اختلاف سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی از جمله اقدامات ساترا برای کمک به سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی است. در ادامه این مراسم، غلامرضا مهدوی به افتتاح هفتاد و دومین شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در تهران اشاره کرد که در ساترا اتفاق افتاد. همچنین در این مراسم محسن قائمی نسب به مدت سه سال به عنوان رییس شعبه شورای حل اختلاف منصوب شد. حامد معینی و محمدرضا جعفری جلوه نیز به عنوان دیگر اعضای این شورا منصوب شدند.

با قائمی نسب درباره جزئیات این شورا، اهداف و کارکردهایش صحبت کردیم که به خبرنگار تسنیم گفت: از اقدامات خوب قوه قضائیه که در طول 20 سال اخیر اتفاق افتاده مردمی‌سازی حوزه قضایی است. بخش‌هایی که مردم می‌توانند پرونده‌ها را حل و فصل کنند را گسترش داده و این شوراهای حل اختلاف چنین ظرفیت‌ها و بسترهایی را فراهم می‌کند. موضوع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، شبکه نمایش خانگی و هنرمندان فعال در این عرصه جزو مسئله‌های جدید است.

رئیس شورای حل اختلاف ساترا تأکید کرد: برای حمایت از هنرمندان و کسانی که در صنعت صوت و تصویر فراگیر فضای‌مجازی فعال‌اند، پیشنهاد شد یک شعبه تخصصی ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر فضای‌مجازی در ساترا تشکیل شود. خوشبختانه مسئولان عالی قوه قضائیه با شناخت و درک خوبی که از این حوزه داشتند، موافقت کردند و این شعبه امروز در ساترا افتتاح شد.

وی همچنین تأکید کرد: ما معتقدیم با افتتاح این شعبه، شأن هنرمندان نگه داشته شد و از اطالّه دادرسی و و رسیدگی‌ها در قوه قضائیه تقریباً معاف خواهند بود و بسیاری از سوء تفاهم‌ها و اختلافات میان هنرمندان و سکوها در ساترا که به نوعی خانه هنرمندان است رفع و رجوع می‌شود و اختلافات‌شان رفع می‌شود و دیگر دوستان و هنرمندان و کسانی که در این صنعت فعالیت دارند وقت‌شان را در راهروهای دادگاه‌ها و دادسراها تلف نخواهند کرد. چرا که وقتی کسی در پیچ و خم دادگاه‌ها گرفتار می‌شود طبیعتاً انگیزه کار از آنها گرفته می‌شود، در این راستا ما کمک خواهیم کرد این اتفاقات در ساترا و توسط این شورا حل و فصل خواهد شد.

قائمی‌نسب درباره اختلافات میان سازندگان، هنرمندان و یا پلتفرم‌ها گفت: اولاً بدانید که اختلاف با تخلف متفاوت است و ما به اختلافات در این شورا می‌پردازیم. به طور مثال اختلافاتی میان سکوها با یکدیگر یا عوامل یک سریال یا برنامه نمایش‌خانگی اگر مطرح شود، ما پیگیری خواهیم کرد تا مشکل حل و فصل شود.

وی در خصوص نقش این شورا گفت: در حال حاضر براساس حکمی که معاون قوه قضائیه برای ما صادر کردند و این شعبه در واقع ایجاد شده، ما صلاحیت رسیدگی‌مان در زمینه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی است. البته هنر ساحت‌های دیگر هم دارد که حتماً متولیان دیگری دارد و ما متولی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی هستیم.

رئیس شورای حل و اختلاف ساترا درباره اهداف این شورا، گفت: طرفین حین دعوا دوست دارند کسی که قرار است درباره‌شان تصمیمی بگیرد با سعه صدر و دقت به کلام‌شان گوش بدهد که ما این کار را انجام خواهیم داد. بررسی با دقت هدف دیگر ماست که بایستی با دقت و بررسی درست کار پیش برود. همین‌طور توضیح با متانت از دیگر الزامات کار است که طرفین دعوا وقتی به شعبه حل اختلاف، مراجعه می‌کنند همه‌چیز با متانت و دفاعیه‌های درست و توضیحات مطلوب پیش برود. نهایتاً تصمیم با عدالت باید در شورا اتفاق بیفتد که عدالت این‌طور تعریف شده که هرچیزی را سر جای خودش قرار بدهیم و حق را به حق‌دار بدهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ