هاآرتص:نتانیاهو به ایران اجازه داد درِجهنم را روی ما بازکند

اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه نتانیاهو به شکل کامل عقل خود را از دست داده و هر امیدی برای بازگرداندن اسرا را از بین برده است، تاکید کرد ترور هنیه در تهران، یعنی اجازه به ایران برای باز کردن درهای جهنم به روی اسرائیل.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه هجمه‌های رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر به دلیل اقدامات جنون آمیز وی که همه صهیونیست‌ها را در لبه پرتگاه قرار داده، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به این منظور اعلام کرد: در حالی که صداهای زیادی برای انعقاد یک معامله جهت بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیستی) از غزه وجود دارد، نتانیاهو همچنان به مین گذاری در مسیر هرگونه توافق ادامه می‌دهد.

نتانیاهو آخرین ذره‌های عقلش را هم در آمریکا از دست داد

این رسانه صهیونیستی افزود: به نظر می‌رسد که اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو، عقل خود را از دست داده و پیامی که از دفتر نخست وزیری می‌آید، به معنای جنگ همه علیه همه است. رفتار نتانیاهو بعد از بازگشت از واشنگتن، رفتار کسی است که آخرین ذره‌های عقل خود را از دست داده و جادو شده است.

در ادامه مقاله هاآرتص آمده است: مسلماً نتانیاهو وقتی به آمریکا رفت هم عقل نداشت، اما در این کشور آخرین بقایای ویژگی‌های مورد نیاز یک رهبر مسئول را هم از دست داد. در اینجا باید به نفوذ «یائیر» پسر نتانیاهو در امور اسرائیل هم اشاره کنیم. نتانیاهو امروز به جایی رسیده که دیگر به حرف هیچکس گوش نمی‌دهد و هر طور که می‌خواهد عمل می‌کند.

به نوشته هاآرتص، نتانیاهو به مذاکره کنندگان اسرائیلی اجازه نداده بود به قطر بروند و زمانی که این هفته چنین اجازه‌ای را به آنها داد، اعضای تیم مذاکره کننده اسرائیلی رفتند و بدون هیچ نتیجه‌ای برگشتند. انگار تنها چیزی که یادشان رفت انجام یک مذاکره واقعی بود.

ترور هنیه یعنی اجازه به ایران برای باز کردن درهای جهنم به روی اسرائیل

رسانه مذکور عبری افزود: نتانیاهو در مقابل چشم همه هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد و علناً مذاکراتی که می‌تواند منجر به آزادی گروگان‌های اسرائیلی شود را بر هم می‌زند. نتانیاهو در این مسیر دست به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در داخل خاک ایران زد و این یعنی دعوت آشکار از ایران برای پاسخ و باز کردن درهای جهنم به روی اسرائیل.

بر اساس این مقاله، «عمیرام لیوین» ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل اعلام کرد که ترور هنیه در خاک ایران یک اقدام جنون آمیز بود و مسئولان نظامی و امنیتی اسرائیل باید به شدت با آن مخالفت می‌کردند.

هاآرتص ادامه داد: مشکل این است که آنچه ژنرال لیوین می‌بیند را بسیاری از مقامات ارشد اسرائیلی از جمله کسانی که در پست‌های کلیدی هستند، نمی‌بینند. نتانیاهو تلاش دارد از این دستاوردهای ظاهری برای اجرای طرح خود در ادامه جنگ و گسترش آن استفاده کند. او می‌داند که ترورها در میان اسرائیلی‌ها محبوبیت بالایی دارد و می‌تواند از عملیات‌های ترور به عنوان برگ برنده‌ای مقابل مخالفان سیاسی خود استفاده کنند. اما اسرائیلی‌هایی که مخالف ترور هستند از این می‌ترسند که چنین عملیات‌هایی عواقب ناگواری برای اسرائیل داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد که مخالفان نتانیاهو، چه در سطح سیاسی و چه نظامی، آنقدر قدرت ندارند که علناً بگویند چنین ترورهایی حتی اگر در میان اسرائیلی‌ها بسیار محبوب باشند، فقط جنگ را طولانی می‌کنند و هر شانسی را برای بازگرداندن گروگان‌ها از بین می‌برند. فهمیدن این مسئله واقعاً خیلی پیچیده نیست. هر کسی که در اسرائیل در این برهه از زمان می‌خواهد، جنگ را ادامه دهد؛ فقط به این دلیل که از حمله حماس در 7 اکتبر عصبانی است، باید بداند که با این کار، اسرائیل را داخل یک سینی گذاشته و به ایتمار بن گویر، وزیر افراطی کابینه نتانیاهو تقدیم کرده است.

هاآرتص تصریح کرد: باید علناً اعتراف کنیم که انجام عملیات‌های ترور و تحریک ایران برای پاسخ دادن به اسرائیل و ادامه این جنگ فرسایشی، منجر به تغییر کامل سیستم حکومتی اسرائیل می‌شود. بنابراین باید منتظر منظره‌های شگفت انگیز باشیم؛ جایی که نیروهای ارتش زمانی که از جنگ برمی‌گردند؛ شاهد یک کودتای کامل ضد سیستم حکومتی خواهند بود و با این وضعیت از آنها استقبال می‌شود. این‌هایی که می‌گوییم اغراق و حدس و گمان نیست، بلکه واقعیت است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به درگیری داخلی میان ارتش و صهیونیست‌های افراطی و عناصر پلیس این رژیم طی هفته گذشته در جریان حمله به ساختمان دادگاه نظامی اشاره و اعلام کرد: بعد از این باید شاهد حملات بیشتری از این نوع باشیم.

ناحوم بارنیا، تحلیلگر برجسته صهیونیست در این زمینه، درباره جنایت‌های تروریستی اخیر رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله در بیروت، گفته بود: کاری که اکنون اسرائیل می‌کند، قماربازی است. تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی در حالی دست به ترور هنیه زدند که نمی‌دانستند ایران چه واکنشی نشان خواهد داد و پاسخ آن به‌چه‌شکل خواهد بود و بنابراین سرنوشت اسرائیل را به دست تصادف سپردند.

این نویسنده و کارشناس صهیونیست تصریح کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه و «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، هیچ کدام نمی‌خواهند که وارد جنگ منطقه‌ای با ایران شوند و نتانیاهو هم می‌داند که بدون آمریکا قادر به ورود به چنین جنگی نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ