شمار مشترکان برق تربت‌حیدریه بیش از ۱۰۰ هزار انشعاب است

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- مدیر شرکت برق شهرستان تربت‌حیدریه گفت: اکنون شمار مشترکان این نهاد خدماتی، ۱۱۸ هزار انشعاب است که از این تعداد ۹۰ هزار مشترک شهری و بقیه روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی‌پور ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه صدرصد روستاهای شهرستان تربت حیدریه دارای برق هستند.

مدیر شرکت برق شهرستان تربت‌حیدریه به معرفی تجهیزات و سیستم انتقال برق پرداخت و گفت: اکنون ارائه خدمات به مشترکان با کمک ۲ هزار کیلومتر خطوط هوایی شبکه فشار متوسط، هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۱۷ دستگاه پست زمینی، پیک بار شهرستان ۱۱۵ مگاوات و ۶ عدد پست فوق توزیع، از جمله قابلیت‌های شهرستان است.

وی افزود: اکنون روشنایی برخی خیابان‌ها و به خصوص بخش مرکزی شهر، نیازمند بازنگری و البته در هسته مرکزی با تعامل دستگاه‌ها، اقداماتی برای رفع این مشکلات، در حال انجام است.

طرح تولید محصول سبز با برق سبز

رستمی پور در ادامه از اجرای طرح تولید محصول سبز با برق سبز در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این طرح به مفهوم تولید برق با کمک پنل‌های خورشیدی است که اکنون در بخش رُخ این شهرستان انجام شده‌است.

مدیر شرکت برق شهرستان تربت‌حیدریه افزود: بر این اساس یک واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی توسط کشاورزان با صرف ۵۰ میلیارد ریال برای تأمین برق سه حلقه چاه با کمک تسهیلاتی ایجاد شده که در نهایت در مدت چهار سال سرمایه‌گذار شاهد برگشت سرمایه خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۰ کشاورز دیگر نیز برای نصب پنل خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌‎اند.

رستمی‌پور ادامه داد: با توجه به شرایط ناترازی تولید و مصرف که افزون بر ۱۸ هزار مگاوات در کشور است، برای صرفه‌جویی، مدیریت توزیع یکنواخت برق و با هدف پیشگیری از قطع برق شهروندان، از صنایع خواستیم تعطیلی جمعه خود را به چهارشنبه منتقل و آنها نیز استقبال کردند.

مدیر شرکت برق شهرستان تربت‌حیدریه گفت: اکنون ۸۰ درصد ادارات این خطه به کنتور هوشمند مجهز و در ساعت اداری باید ۳۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند و چنانچه مدیریت مصرف در ادارات انجام نشود، مجبور به قطع برق آن‌ها خواهیم شد که روز گذشته نیز، برق یکی از شعب بانک قطع شد.

وی در ادامه ساعت پیک بار شهرستان تربت‌حیدریه را از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ اعلام و از شهروندان خواست تا ضمن مجهز کردن سیستم روشنایی منزل و محل کار خود به لامپ‌های کم مصرف، برق مصرفی خود را نیز مدیریت کنند.

رستمی پور اضافه کرد: در مقابل وزارت نیرو امسال «پویش با انرژی» را با هدف تشویق مردم به کاهش مصرف (حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی) همراه را با جوایز بزرگ طراحی و اجرا کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ