حمایت از خبرنگاران به جای کلام به اقدام منجر شود

اقتصاد ایران: قزوین- پیشکسوت حوزه رسانه گفت: حمایت از خبرنگاران در استان قزوین تنها در الفاظ و تقدیرهای کلامی است و هیچ‌گونه اقدامات عینی و قابل لمسی شکل نگرفته است.

علی‌محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه در استان قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات و مصائب رسانه به‌ویژه رسانه‌های مکتوب مسئله آگهی است.

خبرنگار پیشکسوت حوزه رسانه بیان کرد: در حوزه رسانه مکتوب دو گروه رسانه سراسری و محلی وجود دارد در خصوص روزنامه‌های مکتوب برخی از روزنامه‌ها دارای دفتر و امکانات هستند برای برخی دیگر این امکانات وجود ندارد که در این بین طبق قوانین سازمان مربوطه تمام این رسانه‌ها به‌طور یک سال آگهی دریافت می‌کنند که این امر رسانه‌هایی که فاقد امکانات هستند را متضرر می‌کند.

وی ادامه داد: آگهی ادارات فقط به‌روزنامه محلی تعلق گرفته و مشمول هفته‌نامه‌ها نمی‌شود و این‌یکی دیگر از چالش‌های آگهی است.

این کارشناس رسانه بیان کرد: بیمه خبرنگاران از دیگر نکات مهمی است که بیش از ۹۰ درصد جوامع خبری را درگیر خود کرده یعنی بیشتر خبرنگاران بیمه ندارند و سازمان مربوطه در نظر دارد تا خبرنگاران را به‌سوی صندوق هنر سوق دهد که این امر نیز مشکلات خاص خود را در پی دارد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات اصحاب رسانه مسئله مسکن آنها است که ما بارها تلاش کرده‌ایم تا با رایزنی‌های انجام شده با معاون عمرانی و اقتصادی استاندار بتوانیم خبرنگاران را که اغلب به دلیل حقوق کم مستأجر نشین نیز هستند از طریق مسکن ملی صاحب‌خانه کنیم که این اتفاق نیز انجام نشد و لازم است در این حوزه پیگیری لازم انجام شود.

مرادی مطرح کرد: فضای رسانه استان فضای بسیار محدودی در حوزه خبر و رسانه است عملکرد مسئولین در خصوص گزارش دهی ضعیف بوده و در برقراری ارتباط با جوامع خبری نیز بسیار ضعیف عمل می‌کنند و این در حالی است که در سایر استان‌ها اوضاع رسانه شرایط بهتری دارد و خدمات جامع‌تری به اصحاب رسانه تعلق می‌گیرد که برخی از این خدمات و حمایت‌های مالی بلاعوض هستند چنانچه در سفر ریاست جمهوری یا برنامه‌های دیگر بودجه‌ای بلاعوض به خانه مطبوعات تعلق گرفته که در نهایت در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد اما در استان قزوین حمایت از خبرنگاران تنها در الفاظ و تقدیرهای کلامی است و هیچ‌گونه اقدامات عینی و قابل لمسی شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: امروزه استقبال جوانان از فعالیت رسانه‌ای در قالب خبرنگار کم شده و در این حوزه جوان‌گرایی کمتر به چشم می‌خورد که این علت امر نیز به مسئله مالی بازمی‌گردد و حتی زمانی که عده‌ای از جوانان داوطلبانه در این عرصه حاضر می‌شوند پس از آنکه مورد حمایت‌های مادی قرار نمی‌گیرند از این عرصه فاصله گرفته و وارد عرصه‌های دیگری می‌شود.

وی در پایان گفت: در خصوص رسالت خبرنگار در جامعه امروزی باید گفت مهم‌ترین مسئله به‌روزرسانی اطلاعات و آموزه‌های خبری است و ما به نسل جوان توصیه می‌کنیم در به‌روزرسانی اطلاعات خود و همچنین سپری کردن آموزش‌های به‌روز جامعه کوشا باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ