خبرنگاران از ارکان مهم در تامین امنیت جامعه هستند

اقتصاد ایران: شیراز- جانشین فرماندهی انتظامی فارس خبرنگاران را از ارکان مهم در تامین امنیت جامعه دانست و گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تأثیرگذار می باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یوسف ملک‌زاده صبح چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه نقش خبر و روایت رسانه‌ها در فرهنگ عمومی جامعه بسیار مهم است، گفت: بیان صحیح و به موقع از یک حادثه و انتشار خبر آن نقش بسزایی در تأمین امنیت دارد و اگر اهالی رسانه خصوصاً خبرنگاران بتوانند انتقال خوب، مناسب و به موقع از وقایع داشته باشند، قطعاً افکار عمومی هم قانع می‌شوند.

وی خبرنگاران را از ارکان مهم در تأمین امنیت جامعه دانست و گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی اقدامات پلیس، آگاه‌سازی انجام می‌دهند و آگاه‌سازی هم در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تأثیرگذار است.

جانشین فرماندهی انتظامی فارس در ادامه با اشاره به اینکه افرادی با نداشتن عدم آگاهی ممکن است مرتکب جرم شوند، افزود: با توجه به برنامه ریزی دشمن برای تمامی ارکان جامعه چه در فضای حقیقی و مجازی این رسالت بر دوش خبرنگاران است که با آگاه سازی برای پیشگیری از این موضوع گام برداریم.

ملک‌زاده آگاه‌سازی جرایم را موجب پیشگیری دانست و گفت: در برخی جرایم روایتگری مناسب می‌تواند امنیت را به یک شهر و استان برگرداند و تثبیت کند.

جانشین فرماندهی انتظامی فارس برگزاری نشست‌های خبری کشفیات پلیس را در جهت همین آگاه سازی دانست و تصریح کرد: مردم باید بدانند چه چیزهایی جرم است و هشدارها را به آنان ارائه دهیم.

وی با اشاره به پرونده‌های زیاد قضائی در حوزه جرایم سایبری گفت: باید اطلاعات کافی در زمینه جرایم سایری داشته باشند و یکی از اقشاری که می‌تواند در این زمینه به مردم آموزش دهد، رسانه است.

ملک زاده در پایان پلیس و رسانه مکمل یکدیگر دانست و افزود: اهمیت کار خبرنگار را باید در طول سال نشان دهیم و تنها به روز خبرنگار بسنده نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ