اصلاح امت هدف قیام امام حسین(ع) بود

اقتصاد ایران: شهرکرد-امام جمعه شهرستان سامان گفت: قیام امام حسین (ع) یکی از وقایع بزرگ و جانسوز جهان اسلام است و هدف از این قیام اصلاح امت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بعضی روایات داریم که امام حسین (ع) خطاب به مردم بصره نامه‌ای نوشتند و فرمودند: سنت پیامبر مرده‌، از دنیا رفته و بدعت‌ها زنده شده و در ادامه می‌فرمایند: ای مردم اگر از من پیروی کنید من شما را به راه سعادت هدایت می‌کنم و مسیر شما را به مسیر اسلام و راه هدایت برمی‌گردانم‌، امام حسین (ع) می‌خواهن دبیان کنند که سنت‌ها و آداب و احکام اسلام رعایت نمی‌شود، خلیفه‌ای که باید خودش اول کسی باشد که مجری احکام اسلام است‌، اهل خوردن شراب است و به مسائل شرعی و احکام دین و اعتقادات اهمیت نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت‌: حاکم جامعه اسلامی باید به نص آیات شریفه‌، علاقمند به اهل بیت پیغمبر باشد، باید خودش قدردان اهل بیت پیغمبر باشد، ولی می‌بینیم اهل بیت پیغمبر را مورد سختی قرار می‌دهد، لذا قیام امام حسین (ع) یکی از دلایلش زنده کردن اسلام‌، مسائل شرعی‌، اهمیت دادن به فرایض و اجتناب و دوری از طاغوت و مبارزه در برابر ظلم است‌، هرکسی راه امام حسین (ع) را برود و مسیری که امام حسین (ع) برای آن حاضرشده از جان خود بگذرد را طی کند و زندگیش زندگی امام حسینی باشد، باید دین در زندگیش پر رنگ باشد، احکام و فرایض دینی برایش مهم باشد و از طرفی احکام اجتماعی اسلام مبارزه با ظالم‌، اجتناب از طاغوت و دوری از ظلم هم باید درآن برجسته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به الگوی بانوان در کربلا تصریح کرد: مهمترین جایگاه را در اسلام بانوان دارند، آینده بشریت وابسته به تربیت فرزندانی است که محبت امام حسین (ع) را دارند و می‌خواهند برای امام زمان (عج) سرباز باشند، این مهمترین نقش بانوان است یعنی تربیت فرزند و رشد دادن اشخاصی که بتوانند جامعه را به جامعه مهدوی هدایت کنند.

وی ادامه داد: قرآن کریم وقتی می‌خواهد الگو و نماد برای زن برتر معرفی کند یکی آسیه همسر فرعون است ودیگری حضرت مریم (س) مادر عیسی‌، کدوم ویژگی آسیه باعث شده که قرآن آن را به عنوان بانو برتر معرفی کند؟ آیا چون ثروتمند بوده؟ آیا چون همسرطاغوت زمان فرعون بوده؟ خیر، چون حضرت موسی پیامبر را در دامان خویش پرورش داده و اورا بزرگ کرده است‌، ببینید نقش مادری چقدر مهم است‌! حضرت مریم (س) چرا الگوی زن معرفی می‌شود؟ چرا قرآن اینقدر به مریم (س) اهمیت می‌هد چون بانویی بوده که در مقابل تهمت‌ها در مقابل شهوات ایستاده و عیسی را در دامان خویش پرورش داده است.

امام جمعه شهرستان سامان خاطرنشان کرد: در کربلا هم ما فراوان داریم از این بانوانی که با تربیت فرزندانی که جانشان را برای امام حسین (ع) فدا کردند الگو و نمونه شدند مثل‌: حضرت ام البنین‌، با اینکه در کربلا حاضر نبود اما نامش باکربلا آمیخته شده چون چهار فرزند تربیت کرده که در راه امام حسین (ع) و برای ایشان سرباز شدند. وی در پایان گفت‌: یکی از ویژگی‌هایی که حضرت زینب (س) داشت علاوه بر آن خطبه‌های غراء و شجاعانه‌ای که خواند و جلسه یزید و عبیدالله ابن زیاد را بهم ریخت دو فرزند تربیت کرده بود که برای امام حسین (ع) سرباز شدند و جانشان را برای امام فداکردند، لذا نقشی که بانوی ما می‌تواند داشته باشد که از نظر قرآن و اهل بیت (ع) بانوی برتر بشود این است که فرزندانی را تربیت کند که برای امام و رهبرشان سرباز باشند اگراین چنین بودیم در مسیر اهل بیت (ع) خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ