سپاه وارد عرصه خودروسازی نخواهد شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ وقت تلاش نمی‌کنیم جای نهاد‌های دیگر را بگیریم ما به صنعت کمک می‌کنیم به همین دلیل اساسا سپاه وارد عرصه خودروسازی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با اعلام این خبر افزود: کار اصلی ما، ساخت تجهیزات سامانه‌های دفاعی است و بخش خودرو در کشور دارای متولی است؛ هیچ وقت تلاش نمی‌کنیم جای نهاد‌های دیگر را بگیریم ما به صنایع کمک می‌کنیم به همین دلیل اساسا سپاه وارد عرصه خودروسازی نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: فناوری‌هایی در سپاه پاسداران توسعه یافته و قابل انتقال و تعمیم به صنایع دیگر کشور است به طور مثال در ارتباطات، رادارها، پرنده ها، فناوری ها، فصل مشترک بین بخش نظامی و غیرنظامی است.

وی افزود: این کارکرد ما نیست، ما باید قدرت نظامی و دفاعی خود را بسازیم تا خودروساز با امنیت بتواند خودرو‌های مدرن و پیشرفته‌ای را برای مردم بسازند تا جایگزین خودرو‌های خارجی شود و مردم بتوانند مدل‌های دلخواه خود را در کشور از خودرو‌های داخلی انتخاب کنند.

سرلشکر سلامی با اشاره به تولید گیربکس‌های اتوماتیک برای مصارف خودروسازی گفت: در انتقال فناوری‌هایی که می‌تواند در اجزا و قطعات صنعت موثر باشد، کمک می‌کنیم، اما اینکه سامانه ساز شویم، مدنظر نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اعتماد به نفس، خودباوری، برنامه ریزی و سازماندهی بسیار مهم است ما به لحاظ هوش انسانی، استعداد‌های سرشار به خصوص در حوزه‌های فنی جزء کشور‌های برتر در جهان هستیم؛ ما باید در باورهایمان تجدیدنظر کنیم تا اتفاق بیافتد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ