تقدیر معاون علمی از جایگاه خبرنگاران در مسیر آگاهی‌رسانی

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در یادداشتی با تقدیر از نقش و جایگاه خبرنگاران در مسیر آگاهی رسانی روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی در این یادداشت آورده است:

«تحولات گسترده دنیای علم و فناوری در سال‌های اخیر جنبه‌های مختلفی از زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است که شاید یکی از مهم‌ترین آنها بحث ارتباطات و اطلاع‌رسانی است. این‌ روزها بر خلاف گذشته دسترسی به اخبار و اطلاعات به قدری دگرگون شده است که حتی می‌توانیم بگوییم در معرض بمباران اطلاعات قرار گرفته‌ایم. چند سال پیش زمانی که هوش مصنوعی در روزهای ابتدای جهانی شدن قرار داشت نگرانی‌های زیادی برای تحت‌الشعاع قرار گرفتن مشاغل و تخصص‌های گوناگون مطرح شده بود که از جمله آنها جایگزینی خبرنگاران بود. اما تا چه حد این نگرانی قابل اعتناست؟

واقعیت این است که اگر خبرنگاری به سادگی تحلیل داده‌ها و ارائه مستندات خلاصه می‌شد شاید خیلی زود می‌توانستیم شاهد نرم‌افزارهایی باشیم که با بررسی داده‌ها به ارائه گزارشاتی بپردازند... اما نگاه تیزبین و منتقدانه خبرنگار را چطور می‌توان شبیه‌سازی کرد؟ انگیزه‌ای که او را بدون در نظر گرفتن زمان و مکان و شرایط به پای صحنه عمل می‌کشاند چه جایگزینی دارد؟ پایداری و استقامتی که او را ساعت‌ها پشت در جلسات و اتاق مسئولان نگه می‌دارد تا حقی را محقق کنند یا مطالبه‌ای را بدون واسطه به گوش‌ آنان برساند مشابهی خواهد داشت؟

خبرنگاری فقط بازنشر خبر نیست؛ قلم برنده‌ای است که روی کاغذ فشرده می‌شود تا آگاه کند و بینشی‌ است که می‌تواند به خوبی نقصان‌ها را گوشزد کرده و با انعکاس عملکردهای مثبت امید بیشتری را برای تداوم مسیر پیشرفت در قلب جامعه تزریق کند...

17 مرداد بر آزاداندیشان مسیر آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی مبارک»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ