هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

اقتصاد ایران: گسترش ترس و وحشت در اراضی اشغالی در سایه انتظار کشنده برای دریافت پاسخ محور مقاومت از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اکثر تحلیلگران بر روی این مسأله اجماع دارند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ماهیت واکنش محور مقاومت به ویژه ایران به ترورهای اخیر تل آویو در بیروت و تهران هراس دارند چرا که هم حزب الله لبنان و هم ایران تسلیحاتی در اختیار دارند که بنا به اذعان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، گنبد آهنین نیز از پسِ آنها برنمی آید.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه رأی الیوم در خصوص واکنش ایران نوشت: سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است؛ آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی از واکنش ایران می‌ترسند؟ سخنان نتانیاهو و درخواست وی برای یک حمله پیشدستانه به ایران و اقدام آمریکا در اعزام ژنرال‌ها و نظامیان خود به منطقه همه و همه بیانگر ترس و وحشت واشنگتن و تل آویو از واکنش ایران است که می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد. آری آمریکا و رژیم صهیونیستی از حمله ایران به تل آویو هراس دارند چرا که می‌دانند ملت‌های عربی و اسلامی از این حمله حمایت می‌کنند اما نمی‌دانند واکنش محور مقاومت از کجا و چه زمانی صورت می‌گیرد. ما نیز منتظر پاسخ ایران هستیم چرا که می‌دانیم تأثیر زیادی بر معادله جنگ در غزه و به صورت کلی بر منطقه می‌گذارد.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه القدس العربی در خصوص غزه نوشت: پزشکی قانونی در نوار غزه پیکرهای ۸۹ شهید فلسطینی را از نظامیان صهیونیست از طریق گذرگاه کرم ابوسالم در کیسه‌های پلاستیکی بدون نام و نشان و هویت تحویل گرفته است. برخی از این پیکرها به صورت کامل متلاشی شده‌اند و در برخی از این کیسه‌ها بخش‌هایی از پیکرهای چند نفر قرار داده شده‌اند. همین مسأله باعث می‌شود نتوان تشخیص داد این افراد در حملات وحشیانه علیه غزه به شهادت رسیده‌اند یا اسرایی هستند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه جان داده‌اند. این اقدام نیز یکی دیگر از جلوه‌های وحشی گری صهیونیست‌ها به شمار می‌رود.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص حمله پهپادی این کشور نوشت: تنش‌ها بعد از سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله در شمال فلسطین اشغالی به بالاترین حد خود رسیده است چرا که ایشان در سخنرانی خود تاکید کرد باقی ماندن ترس و نگرانی در میان شهرک نشینان صهیونیست خود یک دستاورد در نبرد با تل آویو است. از طرف دیگر نفوذ پهپادهای حزب الله به سیستم دفاع هوایی تل آویو با وجود حالت آماده باش ارتش این رژیم باعث برانگیختن بحث و جدل‌های زیادی در اراضی اشغالی شده است. شهرک نشینان دیگر به این سیستم اعتمادی ندارند چرا که قبل از به صدا درآمدن آژیرهای خطر، شاهد وقوع انفجارهایی در اراضی اشغالی هستند.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه سوری الثوره نیز نوشت: فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه طی تماس تلفنی با علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران در خصوص تحولات منطقه و به ویژه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه تعدادی از کشورها و ترور اسماعیل هنیه در تهران رایزنی کرد. طرف سوری در این رایزنی تلفنی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به سیاست افزایش تنش و گسترش دامنه درگیری در منطقه ادامه می‌دهد بدون آنکه با هیچ مجازاتی رو به رو شود. سوریه در کنار ایران و نیروهای مقاومت برای مقابله با این تجاوزات ایستاده است.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه سوری الوطن در خصوص تحولات منطقه نوشت: نتانیاهو بهتر از همه می‌داند اشتباهی که در تهران و بیروت مرتکب شد با واکنش قطعی رو به رو خواهد شد. هدف نتانیاهو از این ترورها کشاندن منطقه به سمت یک جنگ فراگیر است؛ جنگی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را نردبان نجات خود از آینده سیاهی می‌داند که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه، انتظارش را می‌کشد. در صورت اجماع بر این توافق، رژیم صهیونیستی علناً به شکست سنگین خود در غزه و تحقق پیروزی تاریخی برای مقاومت اذعان کرده است. نتانیاهو به دنبال آن است آمریکا را در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی این کشور، در جنگ فراگیر با ایران وارد کند.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه یمنی المسیره در این خصوص نوشت: دشمن صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر در تهران و بیروت درهای جهنم را به روی خود باز کرد. هنوز رسانه‌های خبری در جهان سخنان مقامات ایرانی درباره حمله گسترده به اراضی اشغالی را مخابره نکرده بودند که رژیم صهیونیستی درهای پناهگاه‌ها را به روی صهیونیست‌ها باز کرد. مقامات تل آویو نیز مانند موش به زیر زمین خزیدند. برخی از صهیونیست‌ها نیز به سمت فرودگاه‌ها برای ترک اراضی اشغالی هجوم بردند.

هر لحظه ممکن است معادلات منطقه تغییر کند

روزنامه المراقب العراقی نیز گزارش داد: از چند ماه قبل مقاومت اسلامی عراق توقف عملیات نظامی خود را علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در این کشور اعلام کرده بود تا به دولت بغداد فرصتی برای مذاکره با واشنگتن در خصوص تعیین جدول زمانی خروج از عراق اعطا کند، اما به نظر می‌رسد این مذاکرات به بن بست رسیده است و آمریکا از طریق آن به دنبال وقت خریدن است. در سایه تنش‌های منطقه‌ای و جنایت رژیم صهیونیستی علیه هنیه، ممکن است هر لحظه حملات مقاومت عراق تشدید شده و قواعد جنگ در این منطقه تغییر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ