چگونه دستیار پزشک شویم

اقتصاد ایران: اگر به رشته های پزشکی علاقه مندید ولی فرصت آموزش در دانشگاه را نداشته اید می توانید با شرکت در دوره های آموزشی انجمن پرستاری ایران دوره دستیار پزشک , دستیار دندانپزشکی, تکنسین داروخانه , فوریت های پزشکی و دیگر رشته ها را مدرک معتبر قابل ترجمه دریافت نمایید.

دستیار پزشکی کیست

دستیار پزشک (PA) physician assistant فردی است که تحت نظارت پزشک اقدامات بالینی درمانی و اداری بیمار را انجام می دهد. دستیاران پزشک در مطب ها، کلینیک و بیمارستان ها مشغول به فعالیت اند و نقش مهمی در یک سیستم بهداشتی دارند. دستیار پزشک در تمام زمینه های پزشکی زیر نظر پزشک یا جراح برای معاینه، تشخیص و درمان بیماران و همچنین ارائه کمک های جراحی فعالیت می کند. مسئولیت های دستیار پزشک به محیط کار، سطح تجربه و تخصص او بستگی دارد.

برای اینکه یک دستیار کنار پزشک موفق باشید، باید به طور رسمی برای معاینه بیماران، تشخیص آسیب ها و بیماری ها و ارائه درمان آموزش ببینید. شما باید توجه زیادی به جزئیات و همچنین مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی نشان دهید.

برای پیدا کردن مهارت و آموزش دستیار پزشک و گرفتن مدرک و گواهی معتبر می توانید کلاس و دوره دستیار پزشک انجمن پرستاری ایران که در طول سال برگزار می کنند را به صورت حضوری و نیمه حضوری با شهریه و زمانبندی مناسب شرکت نمایید. مدرک دستیار پزشک انجمن پرستاری ایران قابل ترجمه می باشد و گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می شوند.

وظیفه دستیار پزشک چیست؟

دستیار پزشک عمومی کارهایی از قبیل معاینه بیماران، تجویز دارو و سفارش تست های تشخیصی را انجام دهند. در بخش های متفاوت دستیار پزشک تحت نظارت پزشک یا جراح کار خواهد کرد اما ممکن است به طور مستقل کار کند و در صورت لزوم با پزشکان مشورت کند. هر دستیار پزشکی می تواند در زمینه های پزشکی مختلفی تجربه داشته باشد روانپزشکی، اطفال، مامائی، پوست یا جراحی تخصص داشته باشید.

دستیاران پزشک را در بخش های مختلف پزشکی می توان مشاهده کرد. آنها طیف گسترده ای از وظایف و عملکردها را انجام می دهند. با تحصیلات گسترده و سالها تجربه در زمینه های مربوطه خود،فعالیت کرده و ممکن است گاهی اوقات به جای پزشک واقعی خود به آنها مراجعه کنید.

مسئولیت های دستیار پزشک:

  • مصاحبه، معاینه و تشخیص آسیب ها و بیماری های بیماران.

  • سفارش و تفسیر تست های تشخیصی.

  • تجویز دارو و پیشنهاد تغییر سبک زندگی.

  • بخیه زدن زخم ها، قرار دادن استخوان ها، کمک به جراحی ها و ایمن سازی.

  • بررسی و نگهداری سوابق و سوابق پزشکی بیماران و ثبت پیشرفت بیماران.

  • ارائه مدارک برای شرکت های بیمه

  • آموزش و مشاوره بیماران و خانواده های آنها.

  • تحقیق در مورد آخرین درمان ها، نوآوری ها، پیشرفت ها و روندها در صنعت پزشکی.

  • انجام یا شرکت در برنامه های اطلاع رسانی، برقراری تماس های خانگی و بازدید از خانه های سالمندان برای درمان بیماران.

دستیاران پزشک آموزش دیده به طور رسمی برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی تشخیصی، درمانی و پیشگیرانه آموزش دیده اند که توسط یک پزشک تفویض شده است. آنها به عنوان اعضای یک تیم مراقبت های بهداشتی، شرح حال پزشکی می گیرند، بیماران را معاینه و درمان می کنند، آزمایش های آزمایشگاهی و تجویز عکسبرداری و تفسیر می کنند، و تشخیص می دهند. آنها اغلب به جراحان در اتاق عمل نیز کمک می کنند.

چگونه دستیار پزشک شویم

دستیار پزشک مستقیماً با پزشکان کار می کنند تا مراقبت از بیمار را هماهنگ کنند و نباید با پرستارانی که اغلب وظایف اداری و بالینی روزمره را انجام می دهند، اشتباه گرفته شوند.دستیاران پزشکی متخصصان مراقبت های بهداشتی دارای مجوز هستند که می توانند از آسیب های جزئی با بخیه زدن، گچ و آتل مراقبت کنند. آنها واجد شرایط مشاوره با بیماران، سفارش یا انجام درمان هستند و گاهی اوقات می توانند دارو تجویز کنند.

در مطب ارتوپد، ممکن است برای قرار اولیه، مراقبت های بعد از عمل یا ادامه درمان به دستیار پزشک مراجعه کنید.

چگونه دستیار پزشک شوم؟

با افزایش نیاز به وجود دستیار پزشک ، برنامه های بیشتری در سراسر کشور باز می شود. با این حال، با تأکید شدید بر آموزش مبتنی بر مراقبت بالینی و نیاز به آماده‌سازی دانشجویان برای شروع مراقبت از بیمار برخی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، دانشکده‌های پزشکی واجد شرایط منحصر به فردی برای آموزش دستیاران پزشک هستند. این در حالی است که می توانید آموزش دستیار پزشک را از طریق مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران نیز بدست آورید و به راحتی در مراکز بهداشتی و درمانگاه ها مشغول به فعالیت شوید.

سرفصل آموزشی دوره دستیار پزشک 

۱-آشنایی با آناتومی بدن انسان

۲-احیای قلبی پایه و پیشرفته

۳- کنترل عفونت و حفاظت فردی

۴- کنترل علائم حیاتی

۵- اصول تغذیه و رژیم درمانی

۶- آشنایی با اصطلاحات اختصاصی پزشکی

۷- مراقبت های سونداژ،لوله بینی معده

۸- بیمه ، مستندات پرونده

۹- آشنایی با آزمایشات چکاپ

۱۰- پانسمان و آتل گیری

۱۱- گرفتن نوار قلب

۱۲-سوختگی و مسمومیت ECG

۱۳- دیابت و فشار خون

۱۴- تریاژ

۱۵- تزریقات(آشنایی با عوارض غیر علمی)

۱۶-مراقبت های زخم و بخیه

۱۷- کم خونی و بیماری خونی

چگونه دستیار پزشک شویم

ویژگی های دستیار پزشک

دستیار پزشک شدن نیاز به فداکاری دارد

  • با انگیزه

  • فردی خودجوش

  • توانایی الویت بندی کارها

  • دارای تمرکز

  • دلسوز و متعهد

  • قادر به مقابله با استرس 

  • پیگیر

  • قابل انعطاف

  • قادر به همکاری

  • یک متفکر انتقادی

  • بالغ

نتیجه گیری

دستیار پزشک یک مهارت بسیار کارآمد است که می تواند شما را به راحتی وارد بازار کار کند از این رو فرآیند حیاتی در سیستم بهداشتی است که تأثیر زیادی بر روی سلامت بیماران دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، سرمایه‌گذاری در آموزش و فناوری‌های نوین ضروری است تا بتوانیم بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهیم و سلامت عمومی را ارتقاء بخشیم. شما می توانید مهارت دستیار پزشک را در مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران به نشانی خیابان آزادی ایستگاه BRT دکتر قریب نبش خیابان والعصر ساختمان تمجیدی طبقه 4 به صورت حضوری مراجعه نمایید و یا به وبسایت nursing-education.ir و به صورت انلاین دوره های مورد نظر خود را انتخاب نمایید همچنین برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید: 02166575754 - 02166120169

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ