خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام هستند

اقتصاد ایران: بندرعباس - رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و تبریک به اصحاب رسانه در مورد اهمیت این روز بیان کرد: خبرنگاران پیش‌قراولان عرصه حفظ ارکان نظام و حافظان مرزهای فرهنگی هستند و توجه و اهتمام اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و کار در این عرصه حساس و سرنوشت ساز باید با دقت و ظرافت خاص صورت گیرد.

وی افزود: رعایت عدالت و قانون، توجه به ارزش‌های جامعه اسلامی، تشویق جهت توانمندسازی در تولید خبر و ایجاد انگیزه برای کار درست و اصولی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره باید مدنظر فعالان عرصه رسانه قرار گیرد.

سهرابی ادامه داد: خبرنگاران در صف مقدم ترویج فرهنگ «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه اسلامی هستند و باید خودشان بهره کاملی از فرهنگ اسلامی داشته باشند؛ وظیفه خبرنگاران افزایش آگاهی جامعه است دست‌اندرکاران رسانه و خبر باید نسبت به عموم مسائل زندگی و تحولات اجتماعی دارای معرفت‌، روشن‌بینی و قدرت تشخیص و روشن‌فکری بیشتری در مقایسه با دیگران باشند و بر همین اساس وظیفه دارند به مردم کشور و جامعه آگاهی‌های لازم را بدهند.

این مقام مسؤول بیان کرد: در جهان کنونی‌، جامعه خبری باید در جهت سیاسی کردن مردم و ترویج روح سیاسی‌گری و اهتمام به سیاست در مردم حرکت کند زیرا در یک جامعه سیاسی و سیاست فهم آسیب‌پذیری مردم کمتر خواهد شد.

وی افزود: افزایش قدرت فهم و درک سیاسی و تحلیل و شناخت امواج و گرایش‌ها و انگیزه‌های سیاسی در مردم لازمه مقابله با توطئه‌ها و ترفندها است و برای این منظور خبرنگاران باید به وظایف خود عمل کنند.

سهرابی یادآور شد: استکبار می‌خواهد در این کشور و در میان این ملت، ایمانِ عمیق نباشد، سرگرمی به شهوات باشد، معروف اسلامی نباشد و آنچه از نظر اسلام منکر است، رایج باشد؛ تذکر و نصیحت در اصحاب رسانه خوب است اما مأیوس کردن مردم از آینده و تیره و تار جلوه دادن فضای در کشور خیانت است‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ