جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند خودتحریمی را از بین ببرد

اقتصاد ایران: وزیر علوم گفت: یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی روز گذشته با حضور  محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن عرض تبریک به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را خدمت جهادگران و خانواده بزرگ جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌کنم و خدمت همه خانواده این نهاد انقلابی عرض خداقوت دارم.

وی با بیان اینکه امیدوارم جهاددانشگاهی همیشه پرفروغ و فروزان در سپهر علم و فناوری کشور وجود داشته باشد، افزود: جهاددانشگاهی مولود انقلاب و هدف از تشکیل آن تبدیل علوم به فنون و خلق ثروت و خدمت از دانش بوده و اهداف موجود در اساسنامه آن در مدیریت‌های مختلف آن پیگیری و محقق شده است.

وزیر علوم ضمن تبریک 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی بیان کرد: از تمامی مدیران ادوار مختلف جهاددانشگاهی تقدیر می‌کنیم. بنده این توفیق را داشتم که در گذشته با جهاددانشگاهی آشنا بوده و با جهادگران در ارتباط بودم. خدا را شاکریم وحدت و دوستی همواره میان مسئولان جهاددانشگاهی وجود داشته و ادامه دارد. دکتر زلفی‌گل تصریح کرد: جهاددانشگاهی طبق اساسنامه خود تلاش می‌کند با حرکت جهادی دانش را به ارزش، ثروت و خدمت تبدیل کند که این مسئله تاکنون در عرصه‌های مختلف رقم خورده است. خوشبختانه جهاددانشگاهی در اکثر دانشگاه‌های کشور حضور دارد که این مسئله باعث ایجاد ارتباط بین بدنه دانشگاهی و فناوری می‌شود.

حضور جهاد دانشگاهی باعث ارتباط دانشگاه و فناوری می‌شود

وی با بیان اینکه وزارت علوم نسبت به فعالیت‌های جهاددانشگاهی آشنایی کامل دارد و ارتباط خود را همواره با جهاد حفظ کرده است، گفت: یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند. جهاددانشگاهی در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: یکی از موارد دیگری که لازم است مطرح شود، همکاری بین پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و وزارت علوم در راستای تأسیس سامانه صدف‌ها است که تمامی ثبت اختراعات ملی و بین‌المللی را نمایه می‌کند. امروزه در دنیا کشورگشایی از طریق صدور علم و فناوری صورت می‌گیرد که این مسئله باعث افزایش قدرت نرم برای کشورهای صادرکننده علم می‌شود.

وی در پایان گفت: زمانی که جهاددانشگاهی علمی تولید می‌کند، باعث کشورگشایی و توسعه ایران اسلامی در حوزه علمی و فناوری می‌شود لذا بهره‌وری در جهاددانشگاهی بسیار بالا است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ