آداب زیارت| زیارت اربعین؛ پالایش دل و روح

اقتصاد ایران: انسان مؤمن جهت بهره‌برداری بیشتر از آثار زیارت و یا ایجاد آمادگی بیشتر در مواجهه با بارگاه ملکوتی ائمه معصومین، نیاز است روح و جان خود را تزکیه دهد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آداب زیارت به دو بخش آداب باطنی و آداب ظاهری تقسیم می‌شود. آداب ظاهری همان مجموعه رفتارهایی است که در احادیث و ادعیه می‌خوانیم و یا در سیره عترت با آن مواجه می‌شویم؛ اما آداب باطنی آن دست از کارهایی است که سبب صفای قلب و صفای باطن برای بهره‌ی بیشتر از زیارت می‌شود. این آداب از همان ابتدای نیت سفر آغاز می‌شود و تا پس از سفر هم تداوم دارد.

انسان مؤمن جهت بهره‌برداری بیشتر از آثار زیارت و یا ایجاد آمادگی بیشتر در مواجهه با بارگاه ملکوتی ائمه معصومین، نیاز است روح و جان خود را تزکیه دهد؛ لازمه‌اش این است که زائر از مسائل منفی دوری کند و به مسائل مثبت گرایش یابد. منفی‌ها را از خود بزداید و مثبت‌ها را در خود نهادینه کند. در واقع فرصتِ زیارت اربعین بهانه‌ای برای مبادرت به تزکیه و جلای روح است و این تزکیه عامل بهره‌های بیشتر از برکات زیارت است.

اما امور منفی یعنی آن دست از رفتارهایی که سبب دوری انسان از محضریت خدا و یا دوری از توجه به او می‌شود که برخی از آنها مربوط به صفات قلب از جمله کینه و حسد و نفاق و ... است و برخی مربوط به رفتارها و اخلاقیات منفی می‌شود. تلاوت قرآن و خواندن مناجات‌های صادره از ائمه معصومین می تواند ما را در دوری از امور منفی یاری دهد. همنشینی با افراد صالح و خداباور  از دیگر راهکارهای کسب تقوا و تزکیه روح است. همنشینی با مؤمنان و فاصله‌گیری از افراد شرور و حسودان و نابخردان همواره مورد تأکید اهل سلوک بوده است.

انتهای‌پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ