بسیاری از مشکلات با اصلاح فرهنگ حل می شود

اقتصاد ایران: بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با اصلاح فرهنگ برطرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود مسائل دیگر اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: انسان موجودی دارای ابعاد گوناگون است و به همین دلیل هم نیازهایش متفاوت است و غالباً اینگونه است که وقتی نیازهای کلی را در کنار هم برای جامعه تعریف می‌کنند، اینها را در عرض هم بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، نظامی و انتظامی، مسائل فرهنگی و … را در کنار هم می‌بینند و چون امور دنیایی و نفسانی و رفاهی برای بشر جاذبه بیشتری دارد آن را مقدم بر مسائل فرهنگی می‌بینند.

عبادی ادامه داد: در همین راستا نتیجه‌اش همین است که بعد از ۴۵ سال هنوز مسئله فرهنگ با اما و اگرها همراه بوده و اگر مصوبه‌ای هم در این زمینه بوده خاک می‌خورده است.

وی گفت: این اشتباه بزرگ ماست چون همه مسائل از اقتصاد، اجتماعی، سیاسی و.... در طول مسائل فرهنگی قرار دارند نه در عرض آن و در ملت‌ها و کشورهای مختلف مشاهده می‌کنید که دیدگاه‌های اقتصادی و امور در رشته‌های مختلف خیلی شبیه به هم هستند اما در عمل ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند.

آیت الله عبادی متذکر شد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی در راه خدا و برای عدالت و حق آموزش می‌بیند و دفاع می‌کند و آنچه به او جهت می‌دهد فرهنگ است اما نیروی مسلح آمریکا و کمونیست و صهیونیستی با همان آموزش‌های نظامی، جنایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر درست تصمیم گرفته شود و درست اصلاح و اجرا شود، شورای فرهنگ عمومی و نظرات شما خیلی نقش دارد، چون خوشبختی مردم در همین مسائل فرهنگی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ