"راز سرنوشت" اصحاب پیامبر(ص)

اقتصاد ایران: کتاب "راز سرنوشت" با نگاهی به زندگی صحابی پیامبر اکرم(ص) به قلم علی فاضلی هیدجی از سوی انتشارات کتاب جمکران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «رازسرنوشت»با موضوع بررسی زندگی اصحاب پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به قلم علی فاضلی هیدجی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

در معرفی این اثر آمده است: «اصحاب» یا «صحابی» کسی است که اسلام را پذیرفته، پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را دیده و ایمانش را تا زمان مرگ از دست نداده است.

کسانی بودند که اسلام را در زمان غربت یاری کردند، در جنگ‌هایی که تحمیل شد، از جان و مال خویش گذشتند، توطئه‌ها را فهمیدند و از پیامبر دفاع کردند. زندگی آنان، آینه‌ای از صفا، معنویت و ایمان بود؛ باهم برادر شدند و مال خود را با یکدیگر تقسیم کردند. با نگاه توحیدی به جهان هستی نگریستند و داشته و نداشته خود را از خدا دیدند. نمی‌توان تمام کسانی را که پیامبر را دیدند، ولی با ایشان مصاحبت نداشتند، صحابی شمرد.

مسئولان رادیو معارف در برنامه‌ای با نام «راز سرنوشت»، سرنوشت مردان و زنانی که پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله تربیتشان کرد تا یاری‌اش کنند، بررسی کرده و در آن ابتدا به شخصیت‌شناسی، سپس تحلیل نکات برجسته زندگی اصحاب پرداخته است.

مبنای این برنامه، استفاده از کتاب‌های رجالی و تاریخ‌های مستند بود و در ترجمه احادیث و عبارت‌های تاریخی نیز ترجمه آزاد مدنظر قرار گرفت. ماحصل این برنامه در کتابی با همان نام جمع‌آوری و تدوین شده است و به تازگی در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

کتاب «راز سرنوشت» به قلم علی فاضلی هیدجی در 492 صفحه و با قیمت 370هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

از کسانی که به سن بلوغ نرسیده بودند، تنها سه نفر، یعنی حسن(ع)، حسین(ع) و عبدالله بن جعفر(ع) با رسول خدا(ص) بیعت کردند. وقتی جعفر طیار به شهادت رسید، پیامبر به خانه او رفت و گریه کرد. فرزندان جعفر را بغل گرفت و فرمود: «عبدالله در صورت و سیرت شبیه من است. خدایا، فرزندان جعفر را مبارک کن و به دستان عبدالله برکت ببخش»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ