افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی در پیک گرما

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر و پیک گرما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی‌، مهدی دوستی اظهار کرد: ۳۷۷ هزار و ۹۷۰ مشترک شهری و روستایی در استان وجود دارند که در سطح ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۴۹ روستا با جمعیت ۸۳۷ هزار و ۷۶۲ نفر از خدمات شرکت برخوردار هستند.

وی درصد برخورداری شهرها را ۹۹.۸ درصد و جمعیت تحت پوشش روستاها را ۹۱ درصد اعلام و تاکید کرد: البته ضریب بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال حاضر ۷۱ درصد است که با اتمام پروژه‌های جهاد آبرسانی این درصد ارتقای خوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افزایش دما و گرمای هوا عامل این افزایش مصرف است و هم اکنون تمام ظرفیت تولید آب شرب این شرکت در مدار قرار دارد تا مشترکان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تأمین آب شرب ۴۵۳ روستا در ۱۲ شهرستان استان با جمعی ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر به دلیل کمبود ظرفیت شبکه و یا کیفیت آب موجود با آبرسانی سیار انجام می‌شود که از این تعداد ۳۶۸ روستا به صورت دائم آب‌رسانی سیار می‌شوند، و تعداد ۸۵ روستا هم در تابستان به چرخه آبرسانی سیار اضافه می‌شوند.

دوستی با بیان اینکه خط قرمز این شرکت کیفیت آب است از پایش کیفیت آب استان توسط ۱۶ آزمایشگاه فعال در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، ۹ آزمایشگاه میکروبیولوژی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، درمیان، قاین، سربیشه، سرایان، فردوس و تصفیه خانه آب بیرجند قرار دارد.

وی ادامه داد: ۵ آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی در بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس و تصفیه خانه آب و یک آزمایشگاه ریزآلاینده معدنی در بیرجند و یک آزمایشگاه بیولوژی در شهر طبس فعال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، ۲۴ هزار و ۳۶۵ آزمایش میکروبی، ۷۴۰ آزمایش فیزیک و شیمیایی با پایش ۲۰ عامل و ۵۲۰ آزمایش ریزآلاینده معدنی با پایش ۶ عامل در سال گذشته انجام شده است.

دوستی گفت: با هدف تأمین آب شرب سالم و بهداشتی ۸۷۱ هزار و ۲۵۹ آزمون کلرسنجی در سال گذشته انجام شده است.

وی از شهروندان خواستار شد تا ضمن توجه به مصرف درست، از آب شرب برای شست و شوی معابر، خودرو و حیاط و آبیاری باغ‌ها و دام پرهیز کنند تا امکان برخورداری عادلانه همه مشترکان از آب شرب فراهم باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ