چه تعداد آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور کمبود داریم؟

اقتصاد ایران: رییس سازمان اورژانس کشور درباره کمبود نیرو و ناوگان آمبولانسی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«جعفر معیادفر» رییس اورژانس کشور درباره انتظارات سازمان اورژانس در دولت جدید گفت: قطعا هر وزیر بهداشتی که بر سر کار بیاید، اورژانس برای او حتما مهم خواهد بود. یکی از برنامه‌های هر وزیری که در هر دولتی بر سر کار آمده است، تقویت نیروی اورژانس بوده است.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور هم خودشان پزشک هستند و با چالش‌های ما زمانی که در کمیسیون بهداشت حضور داشتند مواجه بودند. همچنین رییس‌جمهور عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ بوده‌اند و خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۳ یک مصوبه داریم که در برنامه هفتم توسعه نیز آمده است و براین اساس باید یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت برای خرید آمبولانس برای سازمان اورژانس کشور و همچنین کمک به هلال احمر قرار داده شود.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: آقای رییس‌جمهور نیز پیش از این همیشه در مناظرات و شعارهای انتخاباتی‌شان اعلام کرده‌اند که قانون را رعایت می‌کنند. ما هم انتظار داریم که این قانونی که مصوب شده است را اجرایی کرده و اعتباری را که در این مصوبه مشخص شده است در اختیار سازمان اورژانس قرار دهند تا ما بتوانیم ظرف یک الی دوساله چالش کمبود ناوگان و آمبولانس را مرتفع کنیم.

وی درباره نیروی انسانی گفت: کمبود نیروی انسانی گریبانگیر همه واحدهای حوزه درمان است و اورژانس هم بخشی از این مشکلات را دارد و از همین رو ما نیاز داریم که هم حفظ وضعیت موجود را با توجه به کمبود نیروی جبران کنیم و همچنین نیاز داریم که برای پایگاه‌های جدید که ساخته شده و یا در حال ساخت هستند باید راه‌اندازی شوند. ما در آزمون استخدامی گذشته ۳۵۴۰ نفر مجوز داشته‌ایم و در این آزمون جدید هم داریم هماهنگی‌های لازم را با سازمان امور استخدامی انجام می‌دهیم تا انشالله بتوانیم از این سهم ۲۵ هزار نفری که برای وزارت بهداشت پیش‌بینی شده است، بتوانیم سهم قابل توجهی را برای اورژانس بگیریم.

وی درباره تدابیر لازم برای جلوگیری از کوچ نیروی اورژانس به سایر مشاغل گفت: ما سختی کار را پیگیری کردیم و امتیاز سختی کار نیروهای اورژانس را در هیات امنای وزارت بهداشت از ۱۵۰۰ به ۳ هزار رسانده‌ایم. در حال حاضر یک چالش‌هایی با سازمان برنامه داریم که در تلاش هستیم که این موضوعات رفع شود و آن‌ها اجازه دهند ما در همین سال جاری این کار را نهایی کنیم.

معیادفر در پاسخ به این سوال که چه تعداد آمبولانس در ناوگان کمبود داریم؟ گفت: در حال حاضر سه‌هزار آمبولانس فرسوده داریم که با ۵۰۰ آمبولانس جایگزین خواهد شد و خیرین نیز به کمک ما آمده‌اند تا انشالله بتوانیم هزار دستگاه آمبولانس را از طریق خیرین تامین کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ