بیانیه ایران در سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی

اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف این اتفاق را نقض آشکار قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان خواست نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملین این جنایت اعلام و مجازاتی را که شایسته آن‌هاست، اعمال نماید.

متن بیانیه وزارت خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیست و شش سال پیش در هفدهم مرداد 1377، پس از سقوط شهر مزار شریف به دست نیروهای طالبان، هشت دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران برخلاف تمامی اصول دیپلماتیک، حقوق و قوانین بین‌المللی و تعهدات انسانی و اخلاقی، در سرکنسولگری کشورمان در مزار شریف مظلومانه به شهادت رسیدند. 

قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و قتل دیپلمات‌های ایرانی و یک خبرنگار را نقض آشکار قوانین بین‌المللی اعلام کرد. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حق خود را برای پیگیری ابعاد مختلف این اقدام تروریستی دردناک و پاسخگویی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار محفوظ دانسته و بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهد نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملین این جنایت اعلام و مجازاتی را که شایسته آنهاست، اعمال نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شهدای والامقام مزار شریف ناصر ریگی، نورالله نوروزی، کریم حیدریان، رشید پاریاو فلاح، حیدرعلی باقری، محمد علی قیاسی، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری و محمود صارمی از خداوند متعال، علو درجات را مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ